شناسهٔ خبر: 90409 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

عضو هیئت رییسه مجلس به "نماینده" خبر داد:

درباره پول های کثیف به جای مبهم گویی وارد جزئیات شوند

ضرغام صادقی/2 ضرغام صادقی تاکید کرد: مجلس از ارئه مستندات در خصوص ادعای پولهای کثیف استقبال می کند و نه تنها جلسه غیر علنی بلکه با تشکیل جلسه علنی در این خصوص نیز موافقت می کنیم.

ضرغام صادقی در خصوص ادعای جنجالی پولهای کثیف در گفتگو با نماینده تصریح کرد: انتظار ما از وزیر کشور اینست که اگر واقعاً مستنداتی مبنی بر ورود پول های کثیف به انتخابات دارند (چه در زمانی که خودشان در انتخابات مجلس شرکت داشتند و چه در انتخابات گذشته و چه شواهدی حاکی بر ورود پول های کثیف در انتخابات آتی) مستنداتشان را به قوه قضائیه ارائه دهند و هم به سمع و نظر مردم شریف برسانند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: وقتی وزیر کشور و یا وزیر دادگستری کلیت این موضوع را مطرح می کنند همه خواهان این هستند که مستندات را بشنوند تا مردم صحت و سقم این موضوع را قضاوت کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هم برای جناب پورمحمدی که قبلاً وزیر محترم کشور بودند هم جناب آقای رحمانی فضلی این فرصت وجود داشته و دارد که در صحن علنی مجلس فعلی و مجالس گذشته، مستنداتشان در این زمینه ارئه نمایند.

صادقی همچنین روند گزارش دهی وزرا به مجلس در موضوعات مختلف را اینگونه شرح داد: ابتدا وزرا می بایست درخواستی را به هیئت رئیسه مجلس ارائه نمایند، سپس این درخواست در جلسه هیئت رئیسه مطرح می شود و در نهایت با این درخواست موافقت و یا مخالفت می شود. ولی در خصوص ادعاهای صورت گرفته، تا کنون هیچ گونه درخواستی ارائه نشده است.

وی  تصریح کرد: در مورد پولهای کثیف همانطور که رئیس محترم مجلس شورای اسلامی و سایر اعضای هیئت رئیسه و نمایندگان نیز مطرح کردند این آمادگی و استقبال وجود دارد که اگر درخواستی ارائه شود، نه تنها جلسه غیر علنی، بلکه جلسه علنی تشکیل شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار داشت: انتظار ما این است که به مبهم و کلی گویی بسنده نکنند و وارد جزئیات هم بشوند تا مردم کاملاً در جریان امور قرار بگیرند. ما در جامعه اسلامی از شفافیت در امور استقبال می کنیم و دوست داریم در یک فضای سالم همه در تمامی حوزه ها از جمله در انتخابات ورود پیدا کنند.

ضرغام صادقی در ادامه تأکید کرد: از وزیر محترم کشور که در حقیقت متولی انتخابات های گوناگون است تقاضا داریم که قبل از ورود به مباحث کلی، موضوعات را در مجاری قانونی که متولی رسیدگی به این امور هستند ارائه نمایند و مجلس شورای اسلامی در کنار افکار عمومی نیز به صورت رسمی و علنی اعلام می نماید که این آمادگی را دارد که مستندات و سرنخ هایی که ایشان (وزیر کشور) از پولهای کثیف دارند را به اطلاع عموم برساند.

عضو هیئت رئیسه مجلس در خصوص از دستور خارج شدن سوال از وزیر کشور در روز سه شنبه گذشته نیز گفت: نماینده سوال کننده، از طرح موضوع در جلسه سه شنبه منصرف شدند تا زمانی که خودشان به توافقی برسند که مجدد طرح موضوع کنند و یا خیر.

نظر شما