شناسهٔ خبر: 90351 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ثبت‌نام قطعی ۶۰هزار دانشجو برای بن‌کارت کتاب

عابربانک43 طی دو روز ثبت نام برای دریات بن کارت دانشجویی نمایشگاه کتاب اعلام شد تاکنون ۶۰ هزار دانشجو ثبت نام کرده و وجه لازم را پرداخت کرده‌اند.

به گزارش نماینده از فارس، ثبت نام بن کارت‌های دانشجویی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از روز ۲۹ فروردین ماه آغاز شده و طی دو روز حدودا ۶۰ هزار دانشجو ثبت نام قطعی با پرداخت پول داشته‌اند.

بر اساس این گزارش، این ثبت نام دو مرحله‌ای است ابتدا دانشجویان باید به عضویت سایت در آمده و شماره دانشجویی و کد ملی خود را وارد کنند، با توجه به اینکه لیست‌ اسامی و شماره دانشجویی دریافت شده از وزارت علوم، دانشگاه علم کاربردی، دانشگاه پیام نور، حوزه علمیه، پس از ورود اطلاعات تنها به دانشجویان امکان خرید بن داده می‌شود.

این گزارش می افزاید؛ ۱۳۰ هزار دانشجو برای دریافت بن ثبت نام اولیه داشته و تنها ۶۰ هزار نفر وجه مورد نیاز یعنی ۴۰ هزار تومان را پرداخته‌اند؛ در سال جاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران برای هر دانشجو و طلبه ۴۰ هزار تومان در نظر گرفته است که این مبلغ نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است. همچنین به مانند دوره‌ها گذشته، دانشجویان و طلاب متقاضی نیز ۴۰ هزار تومان به حساب واریز می‌کنند و بن کارت الکترونیک ۸۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند.

۱۰۰میلیارد ریال اعتبار برای بن‌کارت‌های الکترونیک دانشجویان و طلاب در نمایشگاه کتاب تهران در نظر گرفته شده است، ۲۵۰ هزار دانشجو و طلبه بن کارت‌های الکترونیک را در سطح کشور دریافت کنند. دانشجویان باید توجه داشته باشند که در هنگام ثبت نام نزدیک ترین شعب بانک صادرات را انتخاب کنند ضمن اینکه برای عضویت در سایت ثبت نام بن کارت محدودیتی برای نیست، اما در درگاه پرداخت با توجه به کد ملی و شماره دانشجویی اجازه دریافت بن داده می شود. اگر نام دانشجو ثبت شده باشد اجازه پرداخت وجه به وی خواهد داشت.

البته طبق اعلام روز گذشته دانشگاه پیام نور اسامی ۷۴۰ هزار دانشجوی خود را برای ثبت نام اعلام کرد و دانشجویان این دانشگاه هم می توانند ثبت نام داشته باشند، اما اسامی دانشجویان دانشگاه آزاد هنوز ارسال نشده است.

دانشجویان باید از طریق سایت http://bon.tibf.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

نظر شما