شناسهٔ خبر: 90079 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

ماجرای رسوایی‌های زندگی هیلاری و پول‌های پنهان/ روزی که کلینتون از همسرش کتک خورد

هیلاری حواشیِ آزاردهندۀ خانوادگی، هیلاری را رها نمی‌کنند، آن هم در شرایطی که یکی از شعارهای انتخاباتی وی در حوزۀ خانواده است.

به گزارش نماینده به نقل از میزان، پنجاه و هشتمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا قرار است سه شنبه ‎۱۸ آبان ۱۳۹۵ برابر ۸ نوامبر ۲۰۱۶ میلادی برگزار شود.

اعلام رسمی و تبلیغات؛ دفاع جانانه اوباما از هیلاری

هرچند که تا پیش از این زمزمه‌هایی به گوش رسیده بود، روز یکشنبه ۱۲ آوریل (۲۳ فروردین) "هیلاری کلینتون" ۶۸ ساله در ویدئویی دو دقیقه و ۱۸ ثانیه‌ای در برابر ده‌ها خبرنگار و دوربین رسماً اعلام کرد که نامزد ریاست جمهوری آمریکاست:
«این خبر، نقطه عطفی برای جامعه و انسان‌های اطراف ماست: خانواده‌های جوان، بازنشستگان، کارگران، مهاجران و همجنسگرایان. من به خاطر این‌ها وارد ماراتن ریاست جمهوری شدم.» به گزارش روزنامه انگلیسی گاردین، این نامزد دموکرات آمریکا، کمپانی تبلیغاتی خود را از شبکه‌های اجتماعی و جوانان شروع خواهد کرد.
"باراک اوباما" رئیس جمهور فعلی آمریکا ظاهراً بسیار خرسند و موافق با این کاندیداتوری است: «وی یک "وزیرخارجه بی‌نظیر" بوده که قادر است یک رئیس جمهور بزرگ باشد.»


این دفاع جانانه در حالی است که در سال ۲۰۰۸ کلینتون به عنوان نماینده حزب دموکرات کاندید شده بود و در نهایت، علی‌رغم صرف هزینه‌های هنگفت در برابر اوباما شکست خورد.
فعلاً رقیب جدی هیلاری، "جیب بوش" (Jeb Bush) از حزب جمهوری‌خواه و برادر کوچکتر "جرج بوش" رئیس جمهور آمریکا از ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱ است.
به بهانه اعلام رسمی کاندیداتوری "هیلاری کلینتون" در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بر آن شدیم تا به چند نقطه کور در رزومه وی که کمتر در رسانه‌ها بدان پرداخته می‌شود بپردازیم. سؤال اینجاست که آیا رسوایی‌های زندگی هیلاری برایش دردسرساز خواهند شد یاخیر؟

رسوایی‌های جنسی یک شوهر هوسباز

در دوران تصدی وزارت خارجه توسط هیلاری، همسرش بیل کلینتون (رئیس جمهور اسبق آمریکا) با "مونیکا لوینسون" دختری که در کاخ سفید دوره کارآموزی می‌گذراند رابطه جنسی برقرار کرد و همسرش را مورد خیانت قرار داد.


هیلاری که خود را در برابر جهان، تحقیرشده می‌دید از شدت عصبانیت از این رسوایی اخلاقی، بیل را با ضربه‌های کتاب به قدری کتک زد که از سرش خون سرازیر شد.
مونیکا اکنون ۴۱ سال دارد. او اکتبر ۲۰۱۴ بعد از سال‌ها به سخن آمد و در توییترش از عشق ۲۲ سالگی‌اش نسبت به بیل نوشت؛ سپس در عرض چند روز ده‌ها هزار فالوور پیدا کرد.



اما امروز بعد از ۱۷ سال بار دیگر خبری مثل بمب صدا کرده: رد پای بیل کلینتون در ماجرای تجاوز "جفری اپستاین" بانکدار وال‌استریت به نوجوان ۱۴ ساله در اسناد کیفری دادستانی وجود دارد. اپستاین که اکنون یکی از میلیاردرهای فلوریدای آمریکاست، در سال ۲۰۰۸ اعتراف کرده بود در ازای ۱۵۰۰۰ دلار دختر ۱۴ ساله‌ای را به عنوان برده جنسی خریداری کرده است. با اینکه این جرم با پیگیری گروهی از خبرنگاران اثبات شد، اما وی بعد از تحمل تنها یک سال زندان آزاد شد.



فعلاً که حواشیِ آزاردهندۀ خانوادگی، هیلاری را رها نمی‌کنند، آن هم در شرایطی که یکی از شعارهای انتخاباتی وی در حوزۀ خانواده است. "وال استریت‌ژورنال" نوشت، حتماً رسوایی‌های جنسی بیل کلینتون، مشکلاتی بر سر راه کاندیداتوری همسرش ایجاد خواهد کرد، چون آمریکایی‌ها هنوز مشتاقند بشنوند در آن سال‌ها چه اتفاقاتی افتاده است.
شاید اگر بیل آن روز می‌دانست که قرار است روزی همسرش نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بشود، دست به این رسوایی‌ها نمی‌زد تا روزنامه‌ها، در این برهه حساس از اشتباهات گذشتۀ زندگی خصوصی‌اش تیتر یک‌های جذاب و پرمخاطب درست نکنند.



اما این تنها گوشه‌ای از معضلات در بُعد خانوادگی هیلاری است. در ابعاد اجتماعی-اقتصادی زندگیِ این زن ۶۸ ساله هم زوایای کمتر دیده‌‍شده‌ای وجود دارد.

ماجراهای هیلاری و پول‌های پنهان

"مارس مزوینسکی" (Marc Mezvinsky) داماد هیلاری کلینتون، در سال ۲۰۱۱ با شرکت بزرگ مالیاتی "گلدمن ساکس" وارد همکاری‌های اقتصادی شد. مزوینسکی ۳۶ ساله فارغ‌التحصیل دانشگاه استندفورت سال ۲۰۱۴، بعد از سوءاستفاده‌های فراوان از نام و اعتبار "کلینتون"ها ۴۸ درصد دارایی شرکت را از دست داد و بحران اقتصادی در یونان را مسبب آن دانست.
برخی مطبوعات غربی، با کنارهم گذاشتن قرائن متقنی از زندگی دختر هیلاری و دامادش، از یک طرف هیلاری را عروسکی بازیچه دست دامادش می‌دانند و حتی می‌گویند ممکن است زندگی دختر هیلاری به خاطر اختلافات مالیِ داماد و مادرزن به جدایی بکشد.

از طرف دیگر کارشناسان، ارتباط مخفیانه هیلاری با وال‌استریت (مهم‌ترین مرکز تبادلات تجاری دنیا) را به باد انتقاد گرفته و می‌گویند: "هیلاری در تمام بدهی‌های مالی آمریکا مقصر است. هیچ بعید نیست که اقتصاد آمریکا در سال ۲۰۱۶ دربست وقف تبلیغات انتخاباتی هیلاری شود. "
هیلاری در بین ثروتمندترین افراد آمریکا شبکه‌های گسترده‌ای دارد و این مسئله هیلاری را از چشم طرفدارانش می‌اندازد. خبرگزاری بیلد آلمان به نقل از نخبگان سیاست آمریکا می‌نویسد، تقریباً تمام پولی که هیلاری برای تبلیغات انتخاباتی‌اش نیاز دارد، از جیب شوهرش بیل خواهد رفت.
تاکنون آمار و ارقام متعددی از حداقل مخارج هزینه‌های انتخاباتی هیلاری برآورد شده که طبق جدیدترین آن‌ها مجله انگلیسی "پولیتیکو" این هزینه‌ها را بالغ بر دو و نیم میلیارد دلار خواند.
روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نوامبر ۲۰۱۴ به درخواست دانشگاه کالیفرنیا جواب مثبت داد و براساس "قانون جریان آزاد اطلاعات" (Freedom of Information Acts) این خبر را منتشر کرد که هیلاری تنها به شرط دریافت ۳۰۰.۰۰۰ دلار برای یک سخنرانی، دعوت این دانشگاه را پذیرفت و البته با تظاهرات‌های دانشجویی بر ضدّ این اقدام مواجه شد. این در حالی است که هیلاری اکنون در شعارهای انتخاباتی‌اش خود را "نماینده قشر متوسط" (!) معرفی می‌کند.
هیلاری کلینتون یکی از مدیران ارشد گوگل و همچنین "مارک زوکربرگ" رئیس جوان شرکت فیسبوک را به عنوان مدیر تکنولوژی مبارزات انتخاباتی‌اش برگزیده؛ انتخاب مدیر برجستۀ پردرآمدترین شرکت‌های دنیای مجازی (گوگل و فیسبوک) کافیست که به سرمایه‌گذاریِ باورنکردنی وی و عزم جدی‌اش برای پیروزی در انتخابات پی ببریم.
حال باید تا نوامبر ۲۰۱۶ منتظر ماند و دید آیا با وجود نقاط کور در زندگی هیلاری، بعد از ۲۲۶ سال یک زن بر کرسی ریاست جمهوری آمریکا تکیه خواهد زد؟

نظر شما