شناسهٔ خبر: 90071 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

سریال‌سازان هنوز بلاتکلیفند

توسلی43 اصغر توسلی در عین انتقاد به وضعیت نامشخص بخش‌های گوناگون صداوسیما و بلاتکلیفی سریال‌سازان، از محافظه‌کاری مدیران قبلی گفت و اعلام کرد با حضور مدیران جدید به بهبود شرایط رسانه ملی خوشبین است.

به گزارش نماینده، اصغر توسلی فیلمنامه‌نویس و کارگردان در گفتگو با مهر درباره تازه‌ترین فعالیت‌هایش در تلویزیون توضیح داد: هنوز کار جدیدی را شروع نکرده‌ایم. گرچه یک فیلمنامه تصویب شده در گروه فیلم‌های تلویزیونی شبکه دو داریم که «فرشته‌ها در همین نزدیکی‌اند» نام دارد و قرار بود همزمان با «سلام مامان» آن را تولید کنیم، اما این اتفاق رخ نداد.

وی افزود: حتی برآورد این فیلم نیز انجام شده و آماده تولید است اما با وجود تغییر و تحولات سیستم اداری پس از پنج ماه، هنوز نمی‌دانیم باید کارهایمان را از چه طریقی دنبال کنیم.

بلاتکلیفی سریال‌سازان در اوضاع فعلی صداوسیما

تهیه‌کننده و کارگردان مجموعه به یاد ماندنی «روزگار جوانی» تصریح کرد: این روزها مشخص نیست شبکه‌ها گروه فیلم و سریال دارند یا ندارند، اگر دارند وظایفشان را خودشان انجام می‌دهند یا اداره کل نمایش سیما و آقای تخشید باید درباره کارهایشان تصمیم بگیرند. معلوم نیست وظیفه تصویب متن‌ها و تصمیم‌گیری درباره ساختشان برعهده چه کسی است.

توسلی تأکید کرد: این موضوع باعث سردرگمی تهیه‌کننده‌ها و کارگردان‌ها شده است و ما نمی‌دانیم چه کسی مسئول است. حتی شبکه به ما اعلام کرد یک نسخه از فیلمنامه را برای اداره کل نمایش سیما هم فرستاده اما باز هم تکلیف مشخص نیست.

به تحولات خوشبینم

وی با ابراز امیدواری نسبت به پایان یافتن سردرگمی که در سازمان وجود دارد، یادآور شد: امیدوارم هرچه زودتر آقایان سرافراز و پورمحمدی به نتیجه برسند و فعالیت‌های تولیدی کلید بخورد. البته من در کل به این تحولات خوشبین هستم و احتمال می‌دهم اتفاقات بهتری رخ می‌دهد.

کارگردان سریال «دختران» ادامه داد: پورمحمدی سابقه خوبی دارد و سرافراز هم دارای اطلاعات و شناخت درستی از رسانه است و به دلیل داشتن مسئولیت بخش برون مرزی صداوسیما، به خوبی نیازها را می‌شناسد و گمان می‌کنم اطلاعات خوبی درباره شبکه‌های تلویزیونی دنیا داشته باشد. بنابراین یقین دارم اتفاقات بهتری رخ خواهد داد.

«روزگار جوانی» و «خانه سبز» محصول اعتماد و ریسک مدیران بود

توسلی اذعان کرد: یکی از مشکلات ما در دوره قبل مدیران شبکه‌های مختلف بودند که به هیچ وجه جسارت نداشتند و اهل نوآوری و کار تازه و اتفاق نو نبودند. در حالی که به دلیل جسارت مدیران قبل‌تر از آنها بود که سریال‌هایی چون «روزگار جوانی» یا «خانه سبز» ساخته شد. چون آن زمان مدیران نقش حامی داشتند و ما به تنهایی این آثار را نساختیم.

وی افزود: آن زمان بهروز مفید به من اجازه داد و توانستم «روزگار جوانی» را بسازم. یا جعفری جلوه به رسام و بیرنگ اعتماد کرد و به آنها اجازه ریسک داد که «خانه سبز» شکل گرفت.

مدیران قبلی جرئت پخش «با من حرف بزن» را نداشتند

کارگردان «با من حرف بزن» درباره این مجموعه نیز اظهار کرد: من این سریال را در ۲۶ قسمت با تمرکز بر پرونده‌های قضایی از جمله قتل، جدایی و طلاق به شیوه مستند بازسازی ساختم. با این حال جرات پخش آن را نداشتند و سرانجام ۰۰:۳۰ نیمه شب آن را پخش می‌کردند با این استدلال که احتمال دارد مشکلی به وجود بیاید.

توسلی در پایان تأکید کرد: آنها می‌خواستند برنامه‌هایی شبیه اسلاید و موسیقی روی آنتن برود که وقتی پخش می‌شوند هیچکس آنها را نگاه هم نکند و خطری پیش نیاید اما مدیران جدید اینگونه نیستند و نشان داده‌اند می‌توانند اینگونه عمل نکنند.

نظر شما