شناسهٔ خبر: 90024 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

شمخانی:

ایران به دنبال هیچ نفع مادی و جغرافیایی از عراق نیست

علی شمخانی431 دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه تجاوز عربستان به یمن فارغ از اصول همزیستی مسالمت آمیز است، گفت: ایران به دنبال هیچ نفع مادی و جغرافیایی از عراق نیست.

به گزارش نماینده به نقل از ایرنا، علی شمخانی در حاشیه مراسم بزرگداشت شهدای عراقی که در تالار اندیشه برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: متاسفانه عربستان دچار یک خبط بزرگ تاریخی شد و این بدعت به طور قطع انتهایی غیر از زیان و ضرر برای آنها نخواهد داشت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین با بیان اینکه ایران، عراق قدرتمند و مستقل را جزئی از راهبرد خودش می داند، گفت: تبلیغاتی با هدف جلوگیری از نقش آفرینی عراق در جهان عرب و اسلام انجام می شود که ایران، سیاست عراق را مختل می کند، اما ایران نیازمند نیست که سیاست عراق را تحت تاثیر خودش قرار دهد بلکه ایران برای استقلال عراق، پیش از آنکه داعشی ها بر بغداد حکومت کنند شهدایی تقدیم کرده است.

شمخانی اظهارداشت: ایران هیچ نفع مادی و جغرافیایی از عراق در ذهن خودش ندارد.

وی ادامه داد: زمانی که موضوع اصلی همه ما نقش آفرینی در جهان اسلام باشد، به طور قطع بلندگوهای تبلیغاتی در این خصوص خاموش خواهند شد.

دراین مراسم که به مناسبت سی و پنجمین سالروز شهادت آیت الله العظمی سیدمحمدباقر صدر و خواهر گرامیشان و دوازدهمین سالروز شهادت شهید محراب آیت الله سیدمحمد باقر حکیم و ششمین سالگرد ارتحال مجاهد نستوه حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالعزیز حکیم برگزارشد جمع زیادی از مسوولان احزاب و گروه ها وعراقی های مقیم ایران حضور داشتند.

نظر شما