شناسهٔ خبر: 89955 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

د اعش در تکریت به هلاکت رسید

داعش نیروهای امنیتی عراق از هلاکت ۱۳۰ داعشی و کشف چند مخفیگاه این گروه تروریستی در تکریت خبر دادند.

به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، احمد الجبوری، وزیر مشاور در امور استانها و پارلمان عراق در گفتگو با رسانه ها این موضوع را مطرح کرد.

تکریت از ژوئن سال ۲۰۱۴ تاکنون در کنترل گروه تروریستی داعش بوده است.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در مارس پیروزی بر تروریست های داعش را در شهر تکریت اعلام کرد.

الجبوری همچنین روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد تا برقرار شدن امنیت و بهبود اوضاع امنیتی در تکریت به ساکنان این شهر اجازه بازگشت داده نخواهد شد.

روز دوشنبه نیز یکی از سرکرده‌های داعش معروف به ابو ماریا در عملیات آزاد سازی تکریت به هلاکت رسید.

اوضاع رمادی همچنان متشنج

گزارش‌ها از درگیری‌های شدید بین ارتش و نیروهای مردمی عراق با تروریست‌های داعش در اطراف شهر الرمادی مرکز استان الانبار حکایت دارد.

هم‌اکنون داعش پس از شکست در تکریت، درحال انتقال نیروها و تجهیزات بیشتری برای انجام عملیات‌های گسترده‌تر در استان الانبار است.

روز گذشته نیروهای ارتش عراق حمله گسترده داعش به شهر الرمادی را دفع و با شکستن محاصره این شهر، کنترل این شهر را بطور کامل در دست گرفتند. تروریست‌های داعش در پی تسلط بر برخی مناطق  استان الانبار در روزهای گذشته، جنایات هولناکی علیه اهالی این مناطق آغاز کردند.

همزمان صدها خانواده از اهالی این مناطق  به سمت مناطق مرکزی و جنوب عراق بویژه استان بغداد و کربلا فرار کرده اند.

با ادامه درگیری نیروهای امنیتی عراق با تروریست های داعش در یکی از پالاپشگاههای مهم این کشور نخست وزیر عراق وضعیت این گروه افراطی را همچنان بسیار خطرناک توصیف کرد.

گروه تروریستی داعش که در پی حمله نیروهای نظامی عراق و نیروهای مردمی در هفته های اخیر در تکریت با شکست سنگینی روبرو شدند اکنون بخش های وسیعی از پالایشگاه بیجی در غرب استان انبار را به تصرف خود در آورده اند.

در پی حمله داعش به پالایشگاه بیجی بخش های مهمی از تاسیسات این پالایشگاه شامل مخازن ذخیره نفت به اشغال تروریست های داعش درآمد.

مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با ابراز نگرانی از حضور شبه نظامیان داعش در این پالایشگاه اوضاع این پالایشگاه را خطرناک توصیف کرد.

یک منبع پلیس رمادی همچنین از ورود نیروهای مردمی  به رمادی برای عقب راندن داعش از این منطقه خبر داد.

نظر شما