شناسهٔ خبر: 89934 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

پوتین از بحران اقتصادی تا ارسال موشک های اس – ۳۰۰ به ایران پاسخ داد

پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: موشک های اس – ۳۰۰ یک سامانه صرفا دفاعی است و تهدیدی برای امنیت اسرائیل محسوب نمی شود.

به گزارش نماینده به نقل از بی بی سی، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با حضور در یک برنامه تلویزیونی زنده به سؤالات مردم درباره حوادث اخیرمرتبط با کشورش پاسخ داد. این جلسه پرسش و پاسخ که ۱۳ سال از عمر آن می گذرد هر ساله به مدت تقریبی ۴ ساعت از تلویزیون رسمی روسیه پخش می شود.

یکی از سؤالاتی که پوتین به آن پاسخ گفت درباره تصمیم وی به ارسال محموله موشک های اس – ۳۰۰ به ایران بود. وی در توضیح این مطلب تصریح کرد که سامانه دفاع موشکی مذکور جزء تحریم های سازمان ملل نبوده و او این عمل را در پاسخ به تلاش ایران برای رسیدن به تفاهم با دولت های غربی انجام داده است.

وی در ادامه گفت: موشک های اس – ۳۰۰ یک سامانه صرفا دفاعی است و تهدیدی برای امنیت اسرائیل محسوب نمی شود.

موضوع مهم دیگری که در این جلسه به آن پرداخته شد مسئله تحریم های اعمال شده بر دولت مسکو از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا است.

پوتین در این باره اظهار داشت: پیشتر هم به رهبران تجاری روسیه گفته ام که انتظار نداشته باشید تحریم ها به زودی رفع شود.

وی در ادامه افزود: ما باید فرصت به دست آمده را مغتنم شمرده و از آن برای دستیابی به پیشرفت بیشتر استفاده کنیم.

به گفته پوتین، با توجه به افزایش مجدد ارزش روبل، دو سال یا بیشتر زمان لازم است که اقتصاد روسیه به شرایط خوب گذشته بازگردد اما انتظار می رود که باز هم از حجم تولیدات صنعتی کاسته شود.

علاوه بر این، پوتین بار دیگر حضور نیروهای روسیه را در اوکراین انکار کرد و دولت کی یف را به نقض پیمان صلح و ادامه محاصره اقتصادی جدایی طلبان روس در نواحی شرقی اوکراین متهم نمود.

پوتین درباره داعش و گسترش ایدئولوژی این گروه تروریستی نیز گفت: برخی از شهروندان روسیه و اتباع کشورهای همسایه عضو گروه داعش هستند که این مسئله ما را نگران کرده است.

نظر شما