شناسهٔ خبر: 89868 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

ولایتی:

خواست ایران، لغو تمامی تحریم‌ها همزمان با محدودیت فعالیت‌های هسته‌ای است

ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:همزمانی محدود شدن امکانات هسته‌ای ایران با برداشتن تحریم‌ها خواسته‌ مهمی از سوی ایران است که باید رعایت شود.

به گزارش نماینده به نقل از نسیم، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار با قائم مقام وزیر امور خارجه آلمان در جمع خبرنگاران گفت: در خصوص مسائل هسته‌ای و منطقه‌ای گفتگو کردیم، و مواضع آلمان در موارد مختلف با برخی دیگر از کشورهای غربی نسبت به ایران متفاوت است.

ولایتی ادامه داد: ایشان می خواهند دیدگاه ایران را در طرح چهار ماده ای ایران در مورد یمن بدانند و در خصوص مسائل دیگر منطقه‌ای هر دو تصنیم داریم مشورت‌های خود را ادامه دهیم.

وی قطعنامه شورای امنیت علیه یمن را ظالمانه و بک جانبه خواند و گفت: این امر عادلانه نیست زیرا گویی با تصویب این قطع نامه به این تجاوز جایزه داده اند، در این قطع نامه حتی اشاره ای نشده مردم بی دفاع یمن نباید مورد بمباران موشک ها قرار گیرند، در مقابل آن قصد دارند مردم یمن را از حق خود محروم کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک افزود: در گفتگوی امروز در مورد مسائل هسته‌ای و راه حل‌های برون رفت از آن صحبت کردیم و در این دیدار بر تداوم گفتگوهای ایران و ٥+١ تأکید داشته‌ایم.

ولایتی در خصوص نظر مقام آلمانی در مورد بیانیه لوزان گفت: من در این دیدار تأکید کردم فرمایشات رهبری و رئیس جمهور باید اجرا شود و این یکی از شروط ایران است که مسدود شدن امکانات هسته ای باید با برداشته شدن تحریم ها همزمان باشد.

وی افزود: این امر که ایران فعالیت های هسته ای خود را محدود کند و بعد از آن آژانس بررسی کند و بعد تحریم ها را بردارد مورد قبول ما نیست و این دو امر باید همزمان انجام شود، در این مورد نیز قائم مقام وزیر خارجه آلمان معتقد بود که باید یک توازن و همزمانی بین محدود شدن امکانات هسته ای و برداشتن تحریم ها وحود داشته باشد، و این همان خواست و مورد تأکید ایران است

نظر شما