شناسهٔ خبر: 89866 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

نخست وزیر پرتغال از دستیابی به توافق جامع هسته ای استقبال کرد

نخست وزیر پرتغال با استقبال از بیانیه سوییس،تاکید کرد: دستیابی به توافق جامع هم برای ایران و همه برای طرفهای مذاکره کننده اروپایی و سایرکشورهای جهان مفید است.

به گزارش نماینده به نقل از صدا و سیما از لیسبون، پدرو پاسوس دردیدار وزیرامور خارجه کشورمان با وی در لیسیون افزود: البته این کار، سختی های فراوانی دارد که امیدواریم در فرصت باقی مانده ضمن برداشتن گامهای اعتمادسازی، این توافق به اهداف نهایی نزدیک شود.

پدرو پاسوس به پدیده تروریسم در منطقه خاورمیانه و تهدید کل جهان اشاره کرد و گفت : امنیت و ثبات منطقه ای و اروپا برای دوکشور پرتغال و ایران بسیار حیاتی است و همکاری ایران و اتحادیه اروپا در برخورد با تروریسم می تواند یکی از  زمینه های موثر برای اعتمادسازی متقابل باشد.

نخست وزیر پرتغال تصریح کرد: بدون شک حاصل این همکاری ها هم  برای منطقه خاورمیانه و هم  برای امنیت و ثبات اروپا مفید و موثر خواهد بود.

وزیر امور خارجه ایران و نخست وزیر پرتغال همچنین  دراین دیدار  بر توسعه روابط همه جانبه در همه بخشها تاکید کردند.

اقای ظریف نیز دراین دیدار،   آخرین وضعیت پرونده هسته ای، تحولات منطقه به ویژه بحران یمن، سوریه  و اوضاع عراق را برای مقام پرتغالی تشریح کرد و گفت: موضوع تروریسم و چگونگی  مقابله با آن باید با برنامه ریزی دقیق، هدفمند و بدون تبعیض همراه باشد  و کشورهای مختلف نقش مسئولانه خود را ایفا کنند.

بعداز این دیدار، نشست وزیران خارجه ایران و پرتغال آغاز شد. قرار است وزیران خارجه دوکشور پس از پایان این دیدار، در نشست مطبوعاتی شرکت کنند.

نظر شما