شناسهٔ خبر: 89295 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

واکنش عمار حکیم به بحران یمن

عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق ضمن انتقاد از تجاوز سعودی‌ها به یمن آن را نابود کننده تلاش‌هایی که در زمینه همکاری در منطقه صورت می گیرد دانست.

به گزارش نماینده به نقل از پایگاه العهد، عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق اعلام کرد: آنچه در یمن رخ می‌دهد آخرین میخ بر تابوت همکاری منطقه‌ای میان کشورهای منطقه است.

وی افزود: به منظور دور نگه داشتن منطقه و ملت‌های آن از فجایع و بلایا و ایجاد صلح و ثبات برای همه کشورهای منطقه باید منطق و عقلانیت مورد توجه قرار گیرد.

حکیم ضمن انتقاد از شیوه به کار گرفته شده در برخورد با بحران یمن تاکید کرد: به کار گیری زور هیچ مشکلی را حل نمی کند و موجب پیچیده تر شدن اوضاع و ریخته شدن خون افراد بی گناه می شود.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق بیان کرد: بحران‌ها باید از راهکار سیاسی حل و فصل شود به دور از طایفه گری زیرا تجربه ثابت کرده است که راهکار ریشه‌ای جز با توافق و گفتگوی سازنده و توازن و منافع مشترک حاصل نخواهد شد.

وی در ادامه افزود: توافق هسته‌ای میان ایران و غرب نشانه اهمیت گفتگو در حل درگیری هاست و سیاست لبخند همراه با دور اندیشی سیاست موفق و ثمر بخشی است. صبر راه حفظ حقوق و حفاظت از آن است.

درباره تبلیغات سیاسی و رسانه‌ای که علیه نیروهای مردمی عراق می شود حکیم گفت: کسانی که به دنبال خدشه وارد کردن به نیروهای مردمی هستند مشتی اندک هستند که با این اقدام خود در راستای حمایت از داعش حرکت می‌کنند.

نظر شما