شناسهٔ خبر: 89251 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

قیمت نهایی مسکن مهر پرند فاز به فاز در حال محاسبه است

غراوی43 معین ویژه شهر پرند با اعلام این‌که قیمت نهایی واحدهای مسکن مهر این شهر فاز به فاز در حال محاسبه است،گفت:بسته به وضعیت قرارگیری پروژه‌های مسکن مهر در فازها بین ۲ تا ۵.۵ میلیون تومان در هزینه‌های آماده‌سازی مسکن مهر کاهش قیمت داریم.

به گزارش نماینده، میرمحمد غراوی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار کرد: بخشی از هزینه‌ تمام شده مسکن مهر مربوط به آماده‌سازی و هزینه‌های محوطه‌سازی، تامین آب و برق و گاز و فاضلاب است.

وی با بیان این‌که قیمت ابنیه ساختمان مشخص است، تصریح کرد: قراردادی در این زمینه وجود دارد که در آن مترمربع واحد مشخص شده است. در این قرارداد افزایش قیمتی بابت افزایش تورم بر اساس دستورالعمل شماره ۳ وزارت راه و شهرسازی محاسبه شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این هزینه‌های محوطه‌سازی و آماده‌سازی نیز به این رقم افزوده می‌شود که بسته به این که سایت‌ها در کدام زون قرار دارد متفاوت است.

به گفته وی، به‌عنوان مثال سایتی هزینه‌های آماده‌سازی آن خیلی بالاست یا این‌که سایتی دیگر هزینه‌ها آماده‌سازسی زیادی به آن مترتب نیست.

عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید ایران در ادامه با بیان این‌که مکانیسمی برای کمک به متقاضیان مسکن مهر پرند طراحی شده است، افزود:  بر این اساس متناسب با اراضی دولتی واقع در سایت‌های مسکن مهر به نوعی ارزش افزوده پیدا می‌کنند بخشی از سهم آماده‌سازی مرتبط با مسکن مهر که اراضی دولتی در آن مستقر است، شرکت عمران متقبل می‌شود. در واقع به نوعی هزینه‌های قابل پرداخت برای آماده‌سازی و محوطه‌سازی متقاضیان مسکن مهر کاهش می‌یابد.

غراوی با بیان این‌که به همین محاسبه قیمت نهایی پروژه‌ها فاز به فاز در حال انجام است، بیان کرد: قیمت‌های نهایی را از طریق پیامک به متقاضیان اعلام می‌کنیم تا برای امضای قرارداد مراجعه کنند و مابه‌التفاوت پرداختی از سوی متقاضیان مشخص می‌شود.

وی گفت: بر اساس آورده‌ای که متقاضیان پرداخت واحدها تکمیل و به آنها تحویل می‌شود.

وی افزود: به‌عنوان مثال هزینه‌های آماده‌سازی در سایت هسا بالای ۱۱ میلیون تومان می‌شد که در جهت کمک به آورده متقاضیان این مبلغ را به ۵.۵ میلیون تومان به ازای هر واحد کاهش دادیم.

وی تصریح کرد: این اقداماتی بوده که شرکت عمران توانسته انجام دهد تا تمام هزینه‌های آماده‌سازی مسکن مهر را متقاضیان پرداخت نکنند.

معین ویژه پرند یادآور شد: بسته به وضعیت قرارگیری پروژه‌های مسکن مهر در فازها بین ۲ تا ۵.۵ میلیون تومان در هزینه‌های آماده‌سازی مسکن مهر کاهش قیمت داریم.

نظر شما