شناسهٔ خبر: 89236 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

حجت الاسلام و المسلمین سیدمرتضی حسینی:

کتابخانه ها نقش مهمی در توسعه یافتگی جوامع دارند

حسینی43 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بر حمایت از کتابخوانی و توسعه کمی و کیفی کتابخانه های عمومی تاکید کرد و گفت: کتابخانه نقش مهمی در توسعه یافتگی جوامع دارند.

به گزارش نماینده به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدمرتضی حسینی روز شنبه در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین افزود: کتابخانه ها بازوان فرهنگی و محل بازتولید اندیشه جامعه هستند که باید بیشتر مورد توجه و حمایت قرار گیرند.

وی اظهارکرد: باید در برنامه ریزی های فرهنگی دقت مضاعفی وجود داشته باشد تا امور فرهنگی بر اساس نیاز جامعه شکل گیرد.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: اهمیت احداث کتابخانه و نقش مطالعه و افزایش آگاهی های جامعه در مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن بسیار حایز اهمیت است که در این راستا مطالعه کتاب های مفید یکی از راهکارهای نهادینه کردن ارزش های اخلاقی و اسلامی در افراد به ویژه کودکان و نوجوانان است.

این مسوول تاکید کرد: تاثیرات مخرب تهاجم فرهنگی دشمن در بروز آسیب های اجتماعی و ناهنجاری های اخلاقی در جامعه غیرقابل انکار است و بهترین راه پیشگیری و مقابله با آن ارتقای فرهنگ عمومی جامعه و گسترش ارزش های اسلامی است و کتابخانه ها در این زمینه می توانند تاثیرات مثبتی داشته باشند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره اهمیت کتاب و کتابخوانی اضافه کرد: تمامی مسوولان باید برای اجرای منویات ایشان نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: برای دستیابی به این مهم، به عزم ملی نیازمندیم تا با همکاری و حمایت تمامی مسوولان، شاهد پیشرفت و ارتقای کتابخوانی و رسیدن آن به جایگاهی که شایسته این سرزمین غنی است، باشیم.

وی تصریح کرد: اقداماتی که تاکنون در حوزه کتاب و کتابخوانی در استان انجام شده قابل تقدیر و رضایت بخش بوده است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این میان جایگاه والای کتابداران به عنوان یکی از متولیان فرهنگ باید بیشتر شناسانده شود.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: ایجاد شور و اشتیاق به مطالعه و تشویق جوانان به کتابخوانی، هنر کتابدار است، زیرا کتابداران به عنوان مشاورانی امین و آگاه دارای جایگاه ظریف و حساسی هستند.

حجت الاسلام حسینی ابراز امیدواری کرد با حضور مدیریت جدید شاهد افزایش نشاط و پویایی در فضای کتابخانه ها و ارتقای کمی و کیفی برنامه های فرهنگی در این عرصه باشیم.

نظر شما