شناسهٔ خبر: 89088 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

قرارداد ۸ میلیارد دلاری ژاپن با کشتی‌داران برای بیمه واردات نفت از ایران

دکل های نفتی 43 دولت ژاپن با یک کشتی‌دار اهل این کشور قراردادی ۸ میلیارد دلاری امضاء‌ کرده تا اعتبار لازم برای بیمه کشتی‌های حامل نفت وارداتی از ایران تأمین شود.

به گزارش نماینده از فارس، دولت ژاپن با یک کشتی‌دار اهل این کشور قراردادی ۸ میلیارد دلاری امضاء‌ کرده تا اعتبار لازم برای بیمه کشتی‌های حامل نفت وارداتی از ایران تأمین شود.

بر اساس خبر منتشر شده در پایگاه اطلاعاتی «تانکر اپراتور»، «آکیهیرو اوهتا» وزیر زمین، زیرساخت، حمل و نقل و گردشگری ژاپن روز چهارشنبه این قرارداد را با یک کشتی‌دار ژاپنی امضاء کرده و بر مبنای آن، اعتبار لازم برای بیمه کشتی‌های نفت‌کشی که از ایران نفت وارد می‌کنند، تأمین شده است.

بیمه‌نامه یکی از مدارک لازم برای ناوبری در آب‌های بین‌المللی است؛ چند سالی است که غربی‌ها به بهانه برنامه هسته‌ای ایران، از بیمه نفت‌کش‌های ایرانی خودداری می‌کنند و مشکلات عدیده‌ای را برای صادرات نفت ایران ایجاد کرده‌اند.

با زمزمه‌های توافق میان ایران و ۱+۵ و پس از قرائت بیانیه لوزان اما، بنظر می‌رسد که نظام تحریم‌ها اعتبار گذشته را ندارد.

ایران قبول کرده که برای نشان دادن نیت واقعی خود از پیگیری برنامه هسته‌ای، چندین سال محدودیت‌هایی را در برنامه هسته‌ای خود بپذیرد ولی اصرار دارد که بحث توان دفاعی و امنیتی کشور، قابل بحث نیست.

ایران در ۲۰۰ سال گذشته به هیچ کشوری حمله نکرده ولی بارها مورد حمله قرار گرفته و بخش‌هایی از خاک کشور حتی، از آن جدا شده است.

نظر شما