شناسهٔ خبر: 89067 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

مرحله ای، تحریم های ایران لغو می شود

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: از دیدگاه آمریکا، لغو یا تخفیف تحریم ها بر اساس رویکرد مرحله ای خواهد بود ولی جزئیات این مساله در گفتگوهای آتی بررسی خواهد شد.

به گزارش نماینده به نقل از صدا و سیما؛ جف راتکه، در نشست خبری افزود: براساس پارامترهای توافق شده در لوزان، تحریم ها به صورت مرحله ای و براساس راستی آزمایی از پایبندی ایران به تعهدات خاصی که در متن نهایی برجام آورده می شود، برداشته می شوند.  ً

وی ادامه داد: فرایند تعلیق یا تخفیف تحریم ها فقط زمانی شروع می شود که ایران گام های اساسی هسته ای خود را برداشته باشد و زمان فرار هسته ای به دست کم یک سال برسد.

وی درباره همزمانی اجرای تعهدات ایران و برچیده شدن تحریم ها در روز اول گفت : این مساله ای فنی است که باید دید آیا ممکن است همه این گام ها را در این زمان برداشت یا نه.

اوباما: سه ماه آینده برای رسیدن به توافق با ایران بسیارمهم است

رئیس جمهور آمریکا در سفرش به جامائیکا گفت: مدت زمان دو تا سه ماه آینده برای رسیدن به توافق با ایران بسیار مهم است.

باراک اوباما  گفت: من از ابتدا گفته ام که  این کار تا مادامی که نهایی نشود  و به سرانجام قطعی نرسد نمی توان گفت به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: لذا  دو تا سه ماه آینده مذاکرات کاملا برای تضمین این موضوع که به توافقی که اعتماد را به ما و جهانیان بدهد؛ برسیم و اینکه ایران به دنبال سلاح اتمی نیست، بسیار مهم و ضروری است.

نظر شما