شناسهٔ خبر: 89064 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

اشتباه راهبردی عربستان چیست؟

مقدم فر مشاور فرمانده کل سپاه خاطر نشان کرد: عربستان یک خطا و اشتباه راهبردی مرتکب شده و پیش‌بینی می‌شود اگر این کشور حمله به یمن را ادامه دهد سند نابودی خود را امضا خواهد کرد.

به گزارش نماینده"حمید رضا مقدم‌فر" مشاور فرمانده کل سپاه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران،  درباره بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "مذاکرات صرفا در بحث هسته‌ای است" اظهار داشت: همانطور که مکررا مقام معظم رهبری فرمودند ما در این موضوع صرفا با آمریکا مذاکره داشتیم و دشمن با ترفندهایی در طی این سال‌ها سعی دارد اینگونه القا کند که گفتگوی ۱+۵ مسائل را حل می‌کند.

 

*رابطه ما با آمریکا رابطه ظالم و مظلوم است

 

وی با بیان اینکه رهبری مکررا این موضوع را متذکر شده‌اند یادآور شد: رابطه ما با آمریکا رابطه ظالم و مظلوم و مشکل ما با این کشور مشکل هستی شناسانه است و این کشور سالهاست با ما دشمنی می‌کند و مذاکره با او (در مباحث دیگر) معنی ندارد.

 

*آمریکا در منطقه از حکام ظالم و رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند

 

مشاور فرمانده کل سپاه یادآور شد: اگر اجماع ۱+۵ را بدون احتساب "چین" و "روسیه" درنظر بگیریم ما با سه کشور اروپایی به اضافه "آمریکا" بر سر مسائل هسته‌ای مذاکره می‌کنیم و آمریکا در منطقه از حکام ظالم و رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند و این موضوعاتی نیست که بتوان بر سر آن مذاکره کرد.

 

 

سو استفاده آمریکا از مذاکرات/

 

 

*سوءاستفاده آمریکا از مذاکرات 

 

مقدم‌فر با اشاره به خوی ظالمانه آمریکا و سوء استفاده این کشور از مذاکرات برای حل مسائل انقلاب اسلامی یادآور شد: این موضوع بسیار غلط است و رهبر معظم انقلاب آن را متذکر شده‌اند.

 

*عدم ورود به مسائل نظامی و موشکی و بازدیدهای خارج از عرف

 

وی درباره بیانات مقام معظم رهبری درباره صرف مذاکره درباره مسائل هسته‌ای و عدم ورود به مسائل نظامی و موشکی و بازدیدهای خارج از عرف گفت: آنچه که آنها در فکت‌شیت خودشان منتشر کردند به نظر می‌آمد که موضوع موشکی و بازدیدهای خارج از عرف را مطرح کردند که البته آقای روحانی رئیس جمهور محترم و آقای ظریف وزیرخارجه آن را رد کردند و گفته‌اند که این موضوع به هیچ وجه مورد مذاکره نیست و رهبر معظم انقلاب هم این موضوع را متذکر شده‌اند.

 

 

سو استفاده آمریکا از مذاکرات/

 

*عربستان در حمله به یمن یک بدعت است

 

مشاور فرمانده کل سپاه درباره بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جنایات عربستان سعودی در یمن مشابه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است و عربستان در حمله به یمن یک بدعت ایجاد کرده گفت: اساسا صحیح نیست که یک کشوری صرفا با یک ادعا به کشور دیگری حمله کند و این موضوع جدید و بدیع است.

 

*حرکت ظالمانه و غیرمنطقی و غیرقانونی عربستان

 

مقدم‌فر یادآور شد: عربستان نه مجوزی از سازمان ملل داشته و نه منطقی که با آن توجیه حمله داشته باشد و صرف اینکه این کشور مخالف دموکراسی مردمی یمن که حاصل آن برکناری حاکم ظالم است، بوده با این ادعا یک حرکت ظالمانه و غیرمنطقی و غیرقانونی انجام داده است.

 

اشتباه راهبردی عربستان چیست؟

 

مشاور فرمانده کل سپاه خاطر نشان کرد: عربستان یک خطا و اشتباه راهبردی مرتکب شده و پیش‌بینی می‌شود اگر این کشور حمله به یمن را ادامه دهد سند نابودی خود را امضا خواهد کرد و یمن کشوری است که ملت آن از خود دفاع خواهند کرد و قطعا این حمله به نتیجه نخواهد رسید.

نظر شما