شناسهٔ خبر: 89056 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

آیت الله خاتمی:

توافق هم حاصل شود، استکبار دست از کینه خود بر نمی‌دارد

احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری: به صراحت می‌گویم حتی اگر توافق حاصل شود، جبهه استکبار دست از کینه و دشمنی خود بر نمی‌دارد.

به گزارش نماینده به نقل از روابط عمومی سپاه، مراسم شانزدهمین سالگرد شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی و گرامیداشت ۱۱۰ فرمانده شهید نیروهای مسلح، امروز با حضور جمع کثیری از فرماندهان و مسئولین عالی رتبه لشکری و کشوری، خانواده معظم شهدا، یادگاران دفاع مقدس و آحاد مختلف مردم تهران در مسجد جهاد ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد.

آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، بزرگداشت شهدا را مجلسی هدفمند به منظور بیعت با شهیدان خواند و اظهار داشت: مبنای این بیعت آن است که از نگاه قرآن شهدا زنده‌اند و ما با کسانی بیعت می‌کنیم که ناظر بر اعمال ما هستند.

وی با اشاره به پبامدهای بیعت با شهدا گفت: بیعت با اسلام، بیعت عملی با ولایت، تسلیم‌ناپذیری و عزت و بیعت با منش شهیدان را می‌توان از مهمترین پیامدهای بیعت با شهدا عنوان کرد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با تأکید بر اینکه دشمنان ما با «ایران اسلامی» و نه «ایران هسته ای» مشکل دارند، تصریح کرد: به صراحت می‌گویم حتی اگر توافق حاصل شود، جبهه استکبار دست از کینه و دشمنی خود بر نمی‌دارد.

منش شهیدان بهترین الگو برای نسل جدید است

وی افزود: ما نیز از آرمان‌های خود دست برنمی‌داریم و بزرگداشت شهدا این پیام صریح را منتقل می‌کند که ملت ما پای اسلام ایستاده و در این مسیر ذره‌ای عقب نمی‌نشیند.

آیت الله خاتمی از مجلس بزرگداشت شهدا با عنوان بیعت با عزت، سربلندی و تسلیم ناپذیری یاد کرد و اظهار داشت: پیامی که تمامی شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشتند، پیام عاشورا و همان «هیهات منا الذله» بوده و هست.

امام جمعه موقت تهران افزود: دشمنان ملت ایران اگر بر این باورند که می‌توانند این ملت را تحقیر کنند، سخت در اشتباهند؛ آنها نخواهند توانست کوچکترین آسیبی را به عزت، سربلندی و اقتدار ایران اسلامی وارد کنند.

وی از منش شهیدان به عنوان بهترین الگو برای نسل جدید یاد کرد و گفت: شهید صیاد شیرازی رزمنده ای مجاهد بود که با فضائل اخلاقی و منش رفتاری از جمله مراقبت از خود و اعتقاد مثال‌زدنی به ذکر، دعا و توسل می‌تواند الگوی کاملی برای نسل امروز باشد.

آیت‌الله خاتمی در پایان تصریح کرد: همگان باید در عمل مطیع ولایت باشند؛ به صلاح ماست که در خط رهبری حرکت کنیم، آنچنان که طی ۳۶ سال گذشته با راهبری معظم له و همراهی ملت بحمدلله به ایران اسلامی آسیبی نرسید.

نظر شما