شناسهٔ خبر: 88993 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

صدور توریست کارت ۵ هزار دلاری برای گردشگران

عابربانک43 معاون بانک ملی از صدور توریست کارت برای اولین بار در کشور تا سقف ۵ هزار دلار برای گردشگران و تورها خبر داد.

به گزارش نماینده ازمهر، غلامرضا پناهی امروز در مراسم رونمایی از توریست کارت بانک ملی در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: از دیدگاه اقتصادی صنعت توریست نوعی توسعه صادرات و رشد اقتصادی محسوب می شود، بر این اساس لازم است که خدمات مورد نیاز بانکی دراختیار توریست ها قرار گیرد، در این راستا با اخذ مجوز از بانک مرکزی و تفاهم صرافی ملی و بانک ملی از این پس توریست ها می توانند تا سقف ۵ هزار دلار از آن استفاده کنند.

معاون ارزی بانک ملی در بیان مکانیزم اجرایی این کارت افزود: این کارت ریالی است و در قبال ارز ورودی گردشگران با اعتبار زمانی مشخص صادر و قابلیت استفاده در شبکه بانکی را خواهد داشت و با نرخ روز ارز برای آنها محاسبه و کارت صادر می شود. گردشگران می توانند مانده بدهی کارت خود را نیز به نرخ روز ارز دریافت کرده و از کشور خارج شوند.

وی با اعلام اینکه با تفاهم با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در قالب گروه ها و تورهایی که وارد کشور می شوند، خدمات توریست کارت ارائه می شود، اظهارداشت: این کارت امکان استفاده در تمام پایانه های فروش شبکه بانکی و امکان دریافت وجه نقد فقط در دستگاه های خودپرداز بانک ملی را دارد.  

پناهی مدت انقضاء این کارت را بر اساس مدت زمان ویزا بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی ذکر و بیان کرد: با توجه به اینکه صنعت توریست و گردشگری صنعتی است که می تواند با توجه به شرایط و مزیت های کشور مورد توجه قرار گیرد، اینگونه خدمات هم می تواند به توسعه و رونق این صنعت کمک کند.

نظر شما