شناسهٔ خبر: 88869 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

مهرعلیزاده:

بزرگان نظام و ملت از مذاکرات حمایت کردند/ منتقدان باید با دولت همراهی کنند

مهرعلیزاده معاون رئیس جمهور در دولت اصلاحات با اشاره به مذاکرات لوزان، می گوید: در این مذاکرات بزرگان نظام و ملت به خوبی از دولت حمایت کردند.

به گزارش نماینده محسن مهرعلیزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که به رسمیت شمردن حق غنی‌سازی در داخل کشور توسط قدرت‌های جهانی یکی از دستاوردهای بزرگ مذاکرات هسته‌ای بود، اظهار کرد: اکنون دنیا به بردباری، استواری و عظمت مردم ایران پی برده است. در این مذاکرات بزرگان نظام و ملت به خوبی از دولت حمایت کردند.

وی درباره انتقاداتی که به بیانیه مشترک ایران و ۱+۵ وارد می‌شود، گفت: اگر خوشبین باشیم باید بگوییم این عده از افراد از بیانیه و مذاکرات اطلاع کافی ندارند. وزیر امور خارجه کشورمان نیز گفته است که وقتی ترجمه همزمان انجام می‌گیرد بسیاری از مسائل کامل گفته نمی‌شود. بنابراین نباید ترجمه همزمان مبنای تحلیل کارشناسان باشد. زیرا در این صورت ممکن است در نتایج مذاکرات تردید ایجاد شود. باید همه کارشناسان موضوع مذاکرات را به خوبی درک کنند تا این تردیدها برطرف شود.

مهرعلیزاده در ادامه خاطرنشان کرد: اگر خوشبینی را کنار بگذاریم می‌توانیم بگوییم عده‌ای این مذاکرات را به نفع جناح و گروه خود نمی‌دانند. پس سعی می‌کنند با تحلیل جناحی خود دستاوردهای دولت را مبهم و ناقص جلوه دهند.

وی در پایان افزود: همان‌طور که دولت بارها اعلام کرده در روند مذاکرات نظر بزرگان نظام را جویا شده است. بنابراین نیازی به نگرانی در این زمینه وجود ندارد و منتقدان باید با دولت همراهی کرده و دستاوردهای مذاکرات را کوچک نشمارند

نظر شما