شناسهٔ خبر: 88866 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

ناوگروه سی و سوم ارتش در بندرعباس پهلو گرفت

سي و سومين ناوگروه نيروي دريايي ارتش متشکل از ناو پشتيباني بندرعباس و ناو رزمي نقدي پس از پايان ماموريت خود در آب‌هاي آزاد به سواحل کشورمان بازگشت و در بندرعباس پهلو گرفت.

به گزارش نماینده به نقل از پايگاه خبري ارتش، اين ناوگروه ماموريت خود را در ابتداي بهمن سال گذشته آغاز کرد و براي تامين امنيت خطوط مواصلاتي کشتيراني و همچنين آموزش دانشجويان دانشگاه دريايي نوشهر عازم آب‌هاي آزاد شد.

ناوهاي بندرعباس و نقدي در طي  ۷۷ روز ماموريت خود حدود ۹۸۷۰ مايل (بيش از ۱۸ هزار کيلومتر) را دريانوردي کردند.

اين ناوگروه در ماموريت خود ۷۸۲ شناور تجاري، ۲۹ شناور نظامي و پنج هواپيماي نظامي را شناسايي و رهگيري کرد.  

همچنين با ۲۰ فروند کشتي نفتکش نيز ارتباط برقرار کرد که از اقدامات ناوگروه ايراني تشکر کردند.

يکي از نکات مهم اين ناوگروه همراه داشتن ۱۷۵ دانشجو دانشگاه دريايي نوشهر بود که ۵۶ روز دوره آموزشي (۴۹ روز اصلي و ۷ روز رزور) خود را به صورت تئوري و عملي گذراندند.

در اين مدت دانشجويان در کنار گذراندن ۴۳۸۰ ساعت آموزش، پروژه‌هايي را که به آنها محول شده بود انجام دادند، همچنين آزمون‌هاي عمومي و تخصصي در همه رسته‌ها برگزار شد.

از سوي ديگر ناظران ستادکل نيروهاي مسلح و ستاد ارتش هم بر آموزش دانشجويان و هم اجراي ماموريت‌هاي ناوگروه نظارت مي‌کردند.

ناوگروه سي و سوم در مسير خود با عبور از اقيانوس هند در سريلانکا پهلو گرفت و فرماندهان اين ناوگروه با مقامات نظامي آنان ديدار و گفت‌وگو کردند.

همچنين اين ناوگروه پس از پهلوگيري در کشور اندونزي با گذر از تنگه مالاکا به راه خود ادامه داد و توانمندي اين يگان دريايي را در ماموريت‌هاي طولاني مدت نشان داد.

ناوگروه سي و سوم در ادامه مسير خود در ابتداي امسال به سواحل کشور هندوستان رسيد و در آنجا نيز چند روزي اقامت کرد.

نظر شما