شناسهٔ خبر: 88847 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

حجت الاسلام ابوترابی فرد:

فاطمه(س) به معنای واقعی به جامعه معرفی شود

ابوترابی نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: اگر می خواهیم سبک زندگیمان به آموزه های دینی نزدیک شود و جامعه اسلامی به جایگاه خود برسد باید به معنای واقعی فاطمه را به عنوان الگو به جامعه معرفی و بر آن پا فشاری کنیم.

 به گزارش نماینده به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن ابوترابی فرد در ابتدای جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی سالروز میلاد حضر زهرا (س) را تبریک گفت و افزود: ملت اسلام مفخترند بانویی به عنوان الگوی زنان بشریت ارایه دادند که خداوند او را الگوی طهارت قرار داده است.

ابوترابی فرد اضافه کرد: خانه او خانه نور، ایمان، ایثار، جهاد و فداکاری است و بسیاری از محدثین مکتب اهل بیت(ع) در بیش از هفتاد روایت بر این واقعیت اذعان کرده اند که آیه تطهیر در شأن فاطمه، فرزندان، شوهر و پدر او نازل شده است.

وی با بیان این که این نگاه تبیین کننده جایگاه زن در خانواده و خانه در جامعه اسلامی است، ادامه داد: اگر نهاد خانواده با محوریت زن و مرد اداره شود خانه ای خواهد بود که فرزندان صالح در آن پرورش می یابند و این چنین خانه ای شهدای دفاع و هسته ای را پرورش می دهد.

وی گفت: امیدواریم با الهام از خانه فاطمه و آموزه های انسان ساز به سوی تبدیل نهاد خانواده به عنصر کلیدی تکامل جامعه گام برداریم و با تمسک به این بانوی بزرگ در راه عزت و اقتدار گام هایی را برداریم.

ابوترابی فرد همچنین سالروز میلاد امام خمینی (ره) را تبریک گفت و بیان کرد: ایشان در طول حیات خویش راه و روش بانوی بزرگ اسلام را احیا کرد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی همچنین به سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی اشاره کرد و اظهار داشت: این روزها سالگرد شهادت شهید صیاد شیرازی است که به معنای واقعی کلمه از پیروان صدیقه کبری و از شاگردان ایثارگر امام (ره) بود.

ابوترابی فرد برای این شهید بزرگوار و شهدای عالیقدر هسته ای و شهدای جمهوری اسلامی ایران از خداوند متعال علو درجات را خواستار شد.

وی همچنین یاد شهید عرصه فرهنگ، شهید آوینی را گرامی داشت.

نظر شما