شناسهٔ خبر: 88722 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تضعیف بازار سهام آمریکا با افزایش بیکاری

ارز و دلار 43 رویترز اعلام کرد: با اعلام روند اشتغالزایی ضعیف در سطح ایالات متحده، بازارهای سهام این کشور با کاهش ارزش مواجه شدند.

به گزارش نماینده به نقل از رویترز، بازارهای سهام ایالات متحده پس از تعطیلی چند روزه، کار خود را با کاهش ارزش آغاز خواهند کرد.

طی روزهای گذشته، وزارت کار آمریکا گزارشی را منتشر کرد که بر اساس آن، روند رشد اشتغال طی ماه گذشته میلادی در آمریکا به پایین ترین سطح خود در ۱۶ ماه گذشته رسیده است.

رشد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری از جمله مهمترین شاخص های نشان دهنده بهبود شرایط اقتصادی در آمریکا طی ماه های گذشته بود، اما کاهش ناگهانی این شاخص طی ماه گذشته میلادی نگرانی ها نسبت به آینده رشد اقتصادی این کشور را افزایش داده است.

از سوی دیگر کاهش رشد اشتغال در این کشور این احتمال را به وجود آورده است که کاخ سفید افزایش نرخ سود بانکی در این کشور را به تأخیر انداخته و همین امر نیز بر نگرانی ها نسبت به روند بهبود اقتصادی در این کشور افزوده است.

بازارهای سهام این کشور در روز جمعه هفته گذشته به دلیل فرا رسیدن عید پاک تعطیل بودند اما گزارش روند رشد اشتغال انتظارات را نسبت به کاهش ارزش سهام در این کشور با آغاز کار بازارها تقویت کرد.

با انتشار این گزارش، بازارهای سهام فیوچرز آمریکا کاهش ارزش را تجربه کردند به گونه ای بازار S&P‌امریکا کاهش ارزش داشت و انتظار می رود بازار سهام وال استریت این کشور نیز با آغاز فعالیت در روز جاری افت ارزش را در پیش گیرد.

نظر شما