شناسهٔ خبر: 88706 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

بالا ماندن قیمت میوه در هفته سوم سال + جدول قیمت

میوه43 در حالی که قیمت انواع میوه و تره‌بار در بازار شب عید و ایام نوروز روند افزایشی تجربه کرده بود، در هفته سوم امسال هم تغییر چندانی نکرد و قیمت انواع میوه به ویژه موز و پرتقال همچنان بالا مانده است.

 به گزارش نماینده ازایسنا، وضعیت بازار میوه و تره‌بار در کشور به گونه‌ای است که هر کیلوگرم پرتقال تامسون ۷۰۰۰ تومان و پرتقال جنوب مصری و والنسیای ایرانی ۹۰۰۰ تومان و بیشتر به دست مردم می‌رسد. همچنین نارنگی کیلویی ۸۵۰۰ تومان در بازار مصرف عرضه می‌شود.

قیمت کیوی در نخستین ماه سال جاری به گونه‌ای است که هر کیلوگرم آن ۵۵۰۰ تومان در بازار خرده‌فروشی عرضه می‌شود و هر کیلوگرم سیب زرد و قرمز نیز ۵۰۰۰ تومان به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

همچنین لیموشیرین جزو گران‌ترین مرکبات موجود در بازار میوه و تره‌بار به شمار می‌رود، چرا که هر کیلوگرم از این محصول ۹ تا ۱۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

توت‌فرنگی به عنوان میوه نوبرانه بهاری نیز حدود کیلویی ۱۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

در این میان قیمت صیفی‌جات نیز تقریبا ثابت مانده است؛ به گونه‌ای که هر کیلوگرم پیاز ۱۵۰۰ تومان، هر کیلوگرم سیب‌زمینی ۱۲۰۰ تومان، گوجه‌فرنگی کیلویی ۲۰۰۰ تومان، کاهو کیلویی ۲۵۰۰ تومان، قارچ سفید کیلویی ۸۰۰۰ تومان، هویج کیلویی ۲۰۰۰ تومان و کدو و بادمجان نیز کیلویی ۳۰۰۰ تومان در بازار مصرف به دست مردم می‌رسد.

جدول قیمت میوه و تره‌بار در سومین هفته سال جاری به شرح ذیل است:

نوع محصول     قیمت هر کیلوگرم (به تومان)
پرتقال تامسون     ۷۰۰۰
پرتقال جنوب (مصری)     ۹۰۰۰
نارنگی     ۸۵۰۰
لیموشیرین     ۹۵۰۰
سیب     ۵۰۰۰
کیوی     ۵۵۰۰
توت‌فرنگی     ۶۰۰۰
سیب‌زمینی     ۱۲۰۰
پیاز     ۱۵۰۰
گوجه     ۲۰۰۰
کاهو     ۲۵۰۰
هویج     ۲۰۰۰
کدو     ۳۰۰۰
بادمجان     ۳۰۰۰
قارچ     ۸۰۰۰

نظر شما