شناسهٔ خبر: 88556 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

فاطمه گودرزی مدیر یک جشنواره شد

فاطمه ودرزی/431 فاطمه گودرزی، بازیگر تلویزیون و سینمای کشورمان به عنوان مدیر نخستین جشنواره ملی فیلم و عکس «مادر» معرفی شد.

به گزارش نماینده به نقل از ایسنا، این بازیگر که سابقه بازی در نقش مادر در آثاری چون «فاصله‌ها»، «ترانه مادری» و «خانه‌ای روی تپه» را دارد، درباره نخستین جشنواره ملی فیلم و عکس مادر گفت: این جشنواره با هدف تکریم و ارزش نهادن به جایگاه مادران و نقش مادر به عنوان کلیدی‌ترین عنصر تربیتی در جامعه در دو زمینه فیلم و عکس برگزار می‌شود.

وی افزود: همان‌طور که می‌دانیم هنر سینما، نزدیک‌ترین رسانه به متن زندگی و دغدغه‌های انسان امروز است که هرگاه رویکردی ویژه به مسائل و مشکلات جامعه داشته باشد، پیامش پذیرفتنی‌تر و تأثیرش عمیق‌تر خواهد بود. البته از آنجا که در دغدغه‌های پیدا و پنهان امروز جامعه، تغییر کارکرد و کمرنگ شدن مفهوم والای مادر و نقش او به‌عنوان نقطه کانون خانواده نکته بسیار مهم و درخور تأملی است، بر این باوریم که می‌توان با هنر سینما و برگزاری جشنواره‌ای با تمرکز بر نقش، جایگاه و بررسی ابعاد شخصیتی مادر، رجوعی دوباره به این اصلی‌ترین حلقه تربیتی و فرهنگ‌سازی جامعه داشت.

بازیگر فیلم‌های «می‌خواهم زنده بمانم»، «بهشت پنهان» و «غزال» ادامه داد: با توجه به برگزاری جشنواره‌های متفاوت و متعدد در کشور، جای خالی و ضرورت برگزاری چنین جشنواره‌ای در سطح ملی احساس می‌شد و من و همکارانم در شورای برگزاری جشنواره در گفت‌و‌گو با متولیان امر تلاش کردیم قدمی در جهت تکریم این مقام ارزشمند برداریم و خوشبختانه استقبال این بزرگواران به‌عنوان متولیان اصلی فرهنگ و هنر، ما را در این زمینه مصمم تر و مشتاق‌تر کرد.

مدیر جشنواره فیلم و عکس مادر، درباره جزئیات برگزاری این جشنواره هم گفت: این جشنواره در دو بخش فیلم‌های با موضوع مادر و فیلم‌های مادران فیلمساز برگزار می‌شود و تلاشی است برای تماشای نگاه فیلمسازان کشورمان به موضوع مادر و همزمان نگاه مادران فیلمساز به جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند. ضمن این‌که باید ابراز خوشحالی کنم از این‌که در شورای سیاستگذاری جشنواره از هنرمندان، کارشناسان و استادان خوب کشورمان همفکری‌ها و مشورت‌های فراوانی گرفته‌ایم. همچنین باید از حسین نظری دبیر جشنواره و مهدی یارمحمدی مدیر اجرایی جشنواره تشکر کنم که تلاش‌های فراوانی در پیشبرد جشنواره داشته‌اند.

به گزارش ایسنا، نخستین جشنواره ملی فیلم و عکس «مادر» به مدیریت فاطمه گودرزی و به دبیری حسین نظری با همراهی و حمایت پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل، در اواخر خرداد ۹۴ برگزار می‌شود.

نظر شما