شناسهٔ خبر: 88525 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

نمایندگان مجلس تهاجم نظامی عربستان به یمن را محکوم کردند

بیانیه 43 262 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه ای تهاجم نظامی عربستان به یمن را محکوم کردند.

به گزارش نماینده به نقل از ایرنا، در این بیانیه که در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی توسط ضرغام صادقی عضو هیات رییسه مجلس قرائت شد، آمده است: حمله ناجمردانه عربستان به مردم یمن اقدام تجاوزکارانه آشکار به یک ملت و کشور مستقل است.

این بیانیه می افزاید: عربستان سعودی با حمله به یمن و کشتار مردم مسلمان و بی گناه کشور همسایه ثابت کرد که بر خلاف ادعای مسلمانی و خادم حرمین خواندن خود، مسلمان کشی می کند و به جای آن که عامل وحدت و عزت مسلمانان باشد در خدمت دشمنان اسلام قرار گرفته است.

در این بیانیه آمده است: رژیم آل سعود باید بداند که آتش افروخته شده دامن خودش را خواهد گرفت و هزینه سنگینی را بر جهان اسلام تحمیل خواهد کرد؛ تشکیل ائتلاف ساختگی نیز مشکلات جهان اسلام و منطقه را پیچیده تر خواهد کرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام کردند: حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی متحدان آنان از تجاوز آشکار عربستان به یک ملت و کشور مستقل بر خلاف مقررات بین المللی بوده و بار دیگر سیاست مزورانه آمریکا و متحدانش را آشکار ساخت و سکوت مجامع و سازمان های بین المللی نیز سرنوشت مشابه دارد.

این بیانیه می افزاید: ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی از قیام مردمی ملت یمن حمایت و دخالت بیگانگان به ویژه حمله نظامی عربستان سعودی به یمن را به شدت محکوم می کنیم و آن را نمونه آشکار از دخالت در تعیین سرنوشت مردم یمن می دانیم و اطمینان داریم که ملت غیرتمند و مسلمان یمن با همه توان خود در برابر متجاوزان خواهند ایستاد و یمن را به گورستان متجاوزان تبدیل خواهند کرد.

همچنین 205 نفر از نمایندگان از اقدامات محمدباقر قالیباف شهردار تهران به دلیل بازگرداندن هزار و 500 هکتار از اراضی ملی و تبدیل به فضای سبز برای استفاده عموم بلافاصله پس از بیانات مقام معظم رهبری تقدیم و تشکر کردند.

نظر شما