شناسهٔ خبر: 88519 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای شهر تهران مطرح شد؛

چمران: تناقض های توافق لوزان برای ملت روشن شود/ عضو اصلاح طلب شورا: مدال خدمت به قالیباف داده شود

چمران و قالیباف رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵، گفت: امیدواریم تناقض‌ها برای ملت شفاف و روشن شود و بتوانیم در مسیر پیروزی گام برداریم.

به گزارش  نماینده به نقل از تسنیم، یکصد و چهل و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با حضور حداکثری اعضای این شورا در بوستان جنگلی یاس که روز ۱۳ فروردین توسط شهروندان راه‌اندازی شد، برگزار شد.

اعضای شورا پیش از آغاز جلسه بازدیدی نیز از این بوستان به عمل آوردند. در این جلسه از لحاظ قانونی امکان تعیین مصوبه وجود ندارد زیرا بررسی دستورات جلسه و تعیین مصوبه  باید در محل رسمی ساختمان شورا صورت گیرد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در آغاز این جلسه با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام دولت ملت، همدلی و همزبانی، اظهار داشت: این شعار سرمشقی برای ما است وتا پایان امسال و سالهای دیگر خواهد بود البته ما باید همدلی و همزبانی را از شورای شهر آغاز کنیم تا خدمت رسانی سریعتر، شفافتر و بهتری برای مردم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اگر همدلی و همزبانی وجود نداشته باشد کارها پیش نخواهد رفت گفت: فوت خواهر مقام معظم رهبری، والده رئیس جمهوری، همسر آیت الله جنتی، عموی هادی ساعی و همچنین فوت همسر آیت الله خاتمی را تسلیت می‌گوییم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین به بیانیه هسته‌ای اشاره کرد و گفت: تیم مذاکره کننده تلاش‌های فراوانی کرد تا این مذاکرات به نتیجه برسد امیدواریم به نتیجه مطلوب رسیده باشیم و آنچه به نفع ملت ایران است، رخ دهد. ایستادن مقابل حیله‌های ابرقدرت‌ها و خنثی کردن آنها کار ساده‌ای نیست و امیدواریم تناقض‌ها برای ملت ایران شفاف و روشن شود و بتوانیم در مسیر پیروزی گام برداریم.

چمران در ادامه اظهارات خود به بوستان جنگلی یاس اشاره کرد و گفت: محدوده‌ای به وسعت ۱۴۰۰ هکتار در اختیار شهرداری قرار گرفت و براساس برنامه ریزی‌هایی که انجام شد اقدامات لازم برای تبدیل آن به بوستان و استفاده شهروندان از آن صورت گرفت. رهبر معظم انقلاب نیز روز نخست فروردین پیش از سفر به مشهد از این پارک جنگلی بازدید کرده بودند و رئیس سازمان پارک‌ها را دیده بودند که پیش از فعالیت کارگران مشغول به کار شده است.  

همچنین اسماعیل دوستی در یکصد و چهل و یکمین جلسه شورای شهر تهران که در بوستان جنگلی یاس برگزار شد، ‌ اظهار داشت: از رهبر معظم انقلاب و پیگیری‌های مجدانه قالیباف شهردار تهران به دلیل راه‌اندازی بوستان یاس تشکر می‌کنم زیرا به حق اگر وی نبود شاید این اتفاق نمی‌افتاد.

وی ادامه داد: بنده به دلیل این‌که شهردار بوده‌ام، معنی کاری که صورت گرفته را می‌فهمم و می‌دانم این اقدام یک کار تاریخی بود و معتقد هستم برای سایر شهرها به الگو تبدیل خواهد شد همچنین امیدوارم سایر شهرها نیز از فرمان امام در شهر خود استفاده کنند.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به تفریحات سالم مردم دارند‌ که خواستند این اراضی به شهرداری تهران تعلق گیرد، گفت: از دستگاه‌های مربوطه که به فرمان رهبر معظم انقلاب تن دادند و با شهرداری همکاری کردند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: بنده پیشنهاد می‌دهم ضمن دیداد با رهبر معظم انقلاب، ‌ شورای شهر مدال خدمت جهادی را به قالیباف‌ و قالیباف مدال خدمت را به شهرداران منطقه یک و ۴ بدهد.

دوستی تصریح کرد: در تعطیلات نوروز شاهد قدرتنمایی دیپلماسی هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی بودیم که آغاز کار آن را رئیس‌جمهوری شد و هدایت رهبری و قدرت عقلی و علمی تیم هسته‌ای باعث شد افتخاری به بار آید. پیشنهاد می‌کنم از تیم مذکره کننده هسته‌ای نیز تشکر شود. امیدواریم این تیم بتواند از منافع ملت دفاع کند.

نظر شما