شناسهٔ خبر: 88474 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان

علي رغم جوسازي برخي رسانه ها درباره نتايج مذاكرات، نرخ سكه و ارز چندان تغيير نكرد

ارز و دلار 43 علي رغم جوسازي برخي رسانه ها مبني بر اين که با به نتيجه رسيدن مذاکرات هسته اي ايران با گروه ۵+۱ قيمت سکه و ارز ارزان مي شود، هنوز ارزاني چنداني در اين بازار به چشم نمي خورد.

به گزارش نماینده به نقل از کيهان ديروز قيمت هر دلار آمريکا در بازارهاي غيررسمي ۳ هزار و ۲۶۰ تومان، يورو ۳ هزار و ۵۸۵ تومان و پوند ۴ هزار و ۸۷۵ تومان بود که نسبت به آخرين روزهاي سال ۹۳ به ترتيب دلار ۸۶ تومان، يورو ۷۰ تومان و هر پوند نيز ۲۳۶ تومان کاهش قيمت داشت که البته روند کاري بازارنشان مي دهد که اين کاهش قيمت اندک نيز به زودي جبران مي شود و نرخ ها به حالت قبل از مذاکرات برمي گردد.
    به عنوان نمونه در همين باره مي توان به روند کاري بازار ارز اشاره کرد که از صبح ديروز برخلاف جوسازي رسانه ها صعودي بود و قيمت ها از صبح تا بعدازظهر افزايش يافت مثلانرخ دلار صبح ديروز ۳۱۹۰ تومان بود در حالي که بعدازظهر به ۳۲۶۰ تومان رسيد.
    بنابراين گزارش ديروز همچنين هر قطعه سکه تمام بهار آزادي طرح جديد ۹۲۹ هزار تومان طرح قديم ۹۲۸ هزار تومان، نيم سکه ۵۱۴ هزار تومان، ربع سکه ۲۸۰ هزار تومان و سکه گرمي ۱۸۱ هزار تومان بود که نسبت به آخرين روز کاري بازار سکه و ارز به ترتيب ۶ هزار تومان، ۵ هزار تومان، ۲۱ هزار تومان، ۳ هزار تومان و ۴ هزار تومان کاهش داشت.
    به تصور برخي از شهروندان تهراني که به نوعي تحت تاثير جوسازي رسانه هاي تخيل گرا قرار گرفته بودند با روشن شدن چراغ سبز غربي ها در مذاکرات هسته اي به يکباره نرخ سکه و ارز شکسته مي شود و ارزاني به زندگي مردم باز خواهد گشت.
    شايد يکي از دلايلي که مردم با چراغ سبز نشان دادن غربي ها چند روز گذشته در خيابانها ريختند و ابراز شادي کردند همين جوسازي رسانه هاي تخيل گراي داخلي بوده باشد.
    به هر حال مردم منتظرند تا وعده و وعيدهاي دولت مردان هر چه زودتر محقق شود و در سال همدلي و همزباني دولت و ملت، دوگانگي ايجاد نشود.

نظر شما