شناسهٔ خبر: 88472 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

آیت الله حسینی بوشهری:

روایات مختلف از بیانیه سوئیس مردم را نگران می‌کند

حسینی بوشهری عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه"روایات مختلف از بیانیه سوئیس مردم را نگران می‌کند،" پیشنهاد داد: تمام کسانی که در این نشست حضور داشتند و به یک متن واحد رسیدند این متن را با زبان واحد منتشر و امضا کنندحتی اگر بیانیه الزام آور نباشد.

به گزارش نماینده"آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری" عضو خبرگان رهبری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به بیانیه لوزان سوئیس ضمن تشکر از تلاش تیم مذاکره کننده و مجاهدت‌های شبانه روزی آن‌ها اظهار داشت: مردان هسته‌ای کشور به عنوان افسران ما در میدان جنگ دیپلماسی ظاهر شدند و ما موظفیم  قدردان آن‌ها باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که چند ماهی بیشتر تاتوافق نامه جامع هسته‌ای فاصله نداریم اظهار داشت: باوجود این، در حال حاضر شاهد چند روایت مختلف در رابطه با این بیانیه هستیم. ظریف و عراقچی به نوعی در مورد این بیانیه سخن می‌گویند و آمریکایی‌ها به نوعی دیگر، تیم مذاکره کننده ما بیان می‌کند در اولین اقدام بعد از توافق لغو همه تحریم‌ها محقق خواهد شد و طرف آمریکایی می‌گوید تحریم‌ها به صورت تدریجی تعلیق خواهد شد!

عضو خبرگان رهبری با بیان این که مهم است مردم با تعابیر مختلف دچار تشویش و سو برداشت نگردند تصریح کرد: به همین دلیل متن بیانیه باید به گونه‌ای دقیق، شفاف، قوی و محکم نوشته شود و در آن صراحتا بیان شود که تحریم‌ها که موضوع اصلی توافق است، چه خواهد شد؟

وی اضافه کرد: بنده معتقدم برای مرحله بعد که ما به سمت توافق جامع می‌رویم متنی که قابل تفسیرهای مختلف باشد نمی‌تواند قابل اعتماد باشد ضمن این که ما باید به هر میزان که تعهد می‌دهیم از طرف مقابل تضمین بگیریم .

عضو مجلس خبرگان رهبری سخنان خود را با یک پیشنهاد به پایان رساند و آن این بود که تمام کسانی که در این نشست حضور داشتند و به یک متن واحد رسیدند این متن را با زبان واحد منتشر و امضا کنندحتی اگر بیانیه الزام آور نباشد، در غیر این صورت هر کس مطابق منافع خود از بیانیه ذکر شده تفسیر به رای خواهد کرد. 

نظر شما