شناسهٔ خبر: 88427 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

عسگراولادی:

تحریم غرب لغو نمی شود

اسدالله عسگراولادی عضو اتاق بازرگانی ایران: غربی ها احتمالا تحریم ها را بر نمی دارند، اما اگر تحریم ها را بردارند بر اقتصاد کشور اثر می گذارد.

به گزارش نماینده، اسدالله عسگر اولادی عضو اتاق بازرگانی ایران در خصوص تاثیرات اقتصادی بیانیه لوزان اظهار کرد: این توافق تنها در حد یک بیانیه است و یک نوع آرامش به بازار می دهد ولی اثر نهایی آن بعد از یک ماه بر اقتصاد کشور مشخص خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر تحریم ها را بر ندارند و یا آن ها را تشدید کنند اقتصاد ایران تاثیرات مخربی را خواهد پذیرفت.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین بیان کرد: با توجه به بیانیه روز پنجشنبه حداقل فروردین آرامی را در اقتصاد کشور پیش رو خواهیم داشت، اما بعید می دانم تحریم ها را حداقل تا ۵ یا شش ماه آینده بردارند.

عسگراولادی با تشریح شرایط موجود به نسیم عنوان کرد: در حال حاضر ما شرایط سختی را داریم که آرامش ناشی از این بیانیه می تواند به ما کمک کند، ولی تاثیر آنچنانی بر اقتصاد ایران ندارد و باید منتظر دو تا سه ماه آینده باشیم.

وی با بیان یان مطلب که " پیش بینی کردن آینده اقتصاد ایران در برهه فعلی خاصیتی ندارد " به نسیم گفت: غربی ها احتمالا تحریم ها را بر نمی دارند، اما اگر تحریم ها را بردارند بر اقتصاد کشور اثر می گذارد.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه تاکید کرد: من باور نمی کنم ظرف شش ماه آینده، غربی ها شروع به برداشتن تحریم ها کنند اما پیشرفت مذاکرات تا همینجا هم موفقیتی بوده و باید خدا رو شکر کرد.

عسگر اولادی با انتقاد از اظهار نظر اخیر مشاور اقتصادی رئیس جمهور در خصوص مدیریت کردن انتظارات بعد از توافق هسته ای خاطرنشان کرد: مدیریت کردن انتظارات یعنی با گفتمان، اقتصاد کشور را گفتمان درمانی کنیم، که این جنس رفتارها جایگاهی در اقتصاد ندارد.

نظر شما