شناسهٔ خبر: 88375 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

ایهود باراک:

آمریکا از سر قدرت مذاکره نکرد، امتیازات بسیاری به ایران داده شده است

باراک نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی: آمریکا از سر قدرت مذاکره نکرد، بلکه به خاطر میل رسیدن به توافق، مذاکره کرده است.

به گزارش نماینده به نقل از نسیم،"ایهود باراک"، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی، با انتشار مطلبی در مجله "تایم" نوشت: این تفاهم بد است اما نه به انداره‌ای که ما انتظار داشتیم. درز اطلاعات در طول مذاکرات نشان می‌داد امتیازات غرب به ایران بیشتر از آن چیزی است که در نهایت مورد توافق قرار گرفت. بهشت و جهنم در جزئیات توافق قرار دارد.

با این حال، وی مدعی شد: تهدید اقدام نظامی علیه ایران باید حفظ شود تا اطمینان حاصل شود که کشورهای 1+5 می‌توانند بیشترین امتیازاتی را که می‌توانند از تهران بگیرند.

ایهود باراک از باراک اوباما به خاطر سر باز زدن از گزینه نظامی حساب شده علیه تاسیسات هسته‌ای ایران انتقاد کرد و گفت: یک حمله دقیق علیه تاسیسات هسته‌ای اصلی در ایران می‌تواند آنها را 5 سال به عقب براند و تکرار آن می‌توانست بزرگترین نگرانی ایرانی‌ها شود.

وی در ادامه از چارچوب توافقی که قرار است 30 ژوئن امضا شود، انتقاد کرد و مدعی شد امتیازات بسیاری به ایران داده شده است و افزود: این نگاه در سراسر خاورمیانه وجود دارد که آمریکا تضعیف شده است. این درک، این روزها، به واقعیت پیوسته است و این اشتراک نظر وجود دارد که آمریکا از سر قدرت مذاکره نکرده است بلکه به خاطر میل رسیدن به توافق، مذاکره کرده است.

ایهود باراک خواستار کاهش شدید سانتریفیوژها و بستن فردو شد و سپس مدعی شد، روزی فرا می‌رسد که مقامات ایرانی مانند کره شمالی اعلام کنند بازرسان را بیرون کرده‌اند یا از پیمان منع اشاعه هسته‌ای خارج شده‌اند.

نظر شما