شناسهٔ خبر: 88357 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

متن توافقنامه باید صریح و غیرقابل سوءاستفاده باشد

محمد اسماعیلی43 عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: متن توافق باید صریح باشد و کلیه تحریم‌ها نیز باید بلافاصله با شروع توافق لغو شود اما اگر دوباره برای برداشتن تحریم‌ها زمان‌بندی از سوی طرف غربی ارائه شود، زمینه برای سوءاستفاده آنها فراهم می‌شود.

به گزارش نماینده، محمد اسماعیلی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به بیانیه قرائت شده در رابطه با توافق هسته‌ای در لوزان سوئیس، گفت: آنچه دو طرف مذاکره در رابطه با بیانیه قرائت شده مطرح کردند، دارای تناقض است اما در عین حال باید صبر کرد تا مشخص شود در ۳ ماه آینده آیا توافق با همین رویه که اعلام شده، پیش می‌رود یا خیر.

وی افزود: اگر آنچه گفته شده در عمل نیز به وقوع بپیوندد، می‌شود گفت که توافقی صورت گرفته است. ما امیدواریم با همین روند مذاکرات جلو رود. امیدوار هستیم با توجه به اینکه ما با یک سری از محدودیت‌ها، فعالیت هسته‌ای خود را ادامه می‌دهیم، تحریم‌ها و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل از سر مردم ایران کوتاه شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه در لوزان تنها یک بیانیه قرائت شد و باید دید نتیجه کار چه می‌شود، تأکید کرد: در طول ۳ ماه آینده باید روی جزئیات این توافق‌نامه کار شود و این توافق‌نامه به‌شکلی مکتوب شود که طرف غربی مذاکرات قادر به سوءاستفاده از آن نباشد و نتوانند تفسیر خودشان از این توافق‌نامه را اجرایی کنند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: متن توافق باید صریح و روشن باشد. کلیه تحریم‌ها نیز باید بلافاصله با شروع توافق لغو شود اما اگر دوباره برای برداشتن تحریم‌ها زمان بندی از سوی طرف غربی ارائه شود، زمینه برای سوء استفاده آنها فراهم می‌شود.

نظر شما