شناسهٔ خبر: 88338 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

مرعشی:

اظهارات "اوباما و کری" مصرف داخلی برای آمریکا دارد

مرعشی عضو حزب کارگزاران سازندگی، اظهارات اوباما و جان‌کری مبنی بر لغو مرحله به مرحله تحریم‌ها را دارای مصرف داخلی برای آمریکا و افکار عمومی خودشان دانست.

به گزارش نماینده حسین مرعشی عضو حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با فارس، ‌ با اشاره به بیانیه مشترک لوزان آن را یک اقدام مبارک برای کشور، نظام و انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: ان‌شالله همه نیروهای سیاسی از جناح‌های مختلف کمک کنند تا دولت این مسیر را با خردمندی که از آن سراغ داریم پیش ببرد و منافع نظام را تامین کند.

مرعشی با اشاره به نقاط قوت توافق لوزان ادامه داد: برای اولین بار در تاریخ روابط بین‌الملل یک نظامی که مورد هجمه قدرت‌های سلطه‌گر و زورگوی دنیا قرار داشت، توانسته‌ است با حفظ سطح خوبی از فناوری هسته‌ای و حفظ همه تاسیسات، بار سنگین تحریم‌ها را از روی دوش ملت بردارد.

این عضو حزب کارگزاران تصریح کرد: ما باید این مسئله را با عراق که تاسیسات هسته‌ای اش توسط اسرائیل بمباران شد، با کره شمالی که سال‌ها در تحریم سنگین قرار دارد و نمی‌تواند تحریم‌ها را کاهش دهد و همچنین لیبی که مجبور شد تمام تاسیسات خود را بار کشتی کند و به اروپا بفرستد مقایسه کنیم و بدانیم ما برای اولین بار شاهد چنین موفقیتی در زمینه هسته‌ای هستیم.

وی با تاکید براینکه این افتخار منحصر به دولت نیست و مربوط به نظام، رهبری و دیپلمات‌های کشور است که با  قدرت‌های بزرگ گفت‌وگو و تعامل کردند گفت: آنها توانستند در این تعامل سطح خوبی از فناوری هسته‌ای را حفظ کرده و در عین حال تحریم‌ها را نیز لغو کنند که از این رو افتخار جمهوری اسلامی را به رهبری تبریک می‌گوییم.

مرعشی در خصوص قرائت‌های متفاوت ایران و آمریکا از لغو تحریم‌ها که به گفته مسئولان آمریکایی گام به گام خواهد بود اظهار داشت: شخص آقای روحانی بر لغو کامل تحریم‌ها خصوصا لغو تحریم سازمان ملل که نیاز به قطعنامه جدید داشت تاکید کرد و این منجر به لغو تحریم‌ها خواهد شد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهارات اوباما و جان‌کری مبنی بر لغو مرحله به مرحله تحریم‌ها را دارای مصرف داخلی برای آمریکا و افکار عمومی خودشان دانست و یادآور شد: برفرض اگر لغو تحریم‌ها گام به گام هم باشد برای کشور اقدام کوچکی نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اینکه بتوانیم با حفظ تاسیسات و ادامه تحقیقات هسته‌ای، با دنیا نیز همکاری هسته‌ای کنیم حتی اگر تحریم‌ها هم دیرتر لغو شود تفاوتی ندارد چراکه مسیر، مسیر درستی است و دنیا ایران دارای فناوری هسته‌ای را به رسمیت شناخته و مورد توجه قرار داده است.

نظر شما