شناسهٔ خبر: 88309 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

روزنامه اصلاح طلب "شرق" گاف داد+عکس

روزنامه شرق روزنامه شرق در صفحه دوم خود مطلبی با تیتر "تبریک همسران شهدای هسته‌ای به ظریف" منتشر کرده است که آن را مرتبط با توافق نامه لوزان دانسته، حال آنکه این نامه برای ۴ آذر ۱۳۹۲ و مربوط به مذاکرات ژنو است نه برای توافق لوزان.

به گزارش نماینده به نقل از مشرق، هدف وسیله را توجیه می‌کند! نامه‌ای دروغین در حمایت از توافق لوزان؛ این بار همسران خانواده‌های شهدای هسته‌ای قربانی تمایلات سیاسی روزنامه اصلاح‌طلب شرق شد.

روزنامه شرق در صفحه دوم این روزنامه به انتشار نامه‌ای تحت عنوان "تبریک همسران شهدای هسته‌ای به ظریف"[۱]پرداخت و آن را در کنار تحلیل‌های حمایتی همه‌جانبه از سوی فعالان اصلاح‌طلب پیرامون تفاهم لوزان قرارداد؛ این در حالی است که این نامه از سوی همسران شهدای هسته‌ای در ۴ آذر ۱۳۹۲ نوشته‌شده است [۲]و به نتایج فعالیت‌های تیم مذاکره‌کننده در مقطع فعلی مرتبط نیست.

امیدواریم روزنامه شرق در شماره آتی خود نسبت به این اقدام غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی از خانواده محترم شهدای هسته‌ای نسبت به درج دروغین نامه آنان عذرخواهی نماید.

همچنین بهجت قاسمی همسر شهید شهریاری از دانشمندان هسته‌ای کشورمان در گفت‌وگو با تسنیم،‌ درباره نامه منتسب به خانواده شهدای هسته‌ای در رابطه با بیانیه لوزان سوئیس، اظهار داشت: یک سایت خبری از قول ما و همسران شهدا نامه‌ای مبنی بر تشکر از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای منتشر کرده که امضای ما در زیر نامه وجود دارد.

وی با اشاره به نامه همسران شهدا در یک سال قبل ادامه داد: ما نامه‌ای را یک سال و نیم قبل یعنی در زمان توافق‌نامه ژنو تهیه کرده بودیم؛ بنابراین اخلاقی نبود که برخی این نامه را همزمان با بیانیه لوزان منتشر کنند.

همسر شهید شهریاری یادآور شد: هم‌اکنون بحث تأیید و عدم‌تأیید نامه نیست؛ این نامه تشکر وجود داشته، اما برای توافق‌نامه ژنو نوشته شده بود نه برای بیانیه لوزان که این موضوع باید اصلاح شود.



[۱] - http://www.sharghdaily.ir/Default.aspx?NPN_Id=۶۹۱&pageno=۲
[۲] - http://www.tasnimnews.com/Home/Single/۲۰۲۵۰۸

نظر شما