شناسهٔ خبر: 88253 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ

گروگانگیری در دادگاه!+تصاویر

گروگانگیری 43 دو عضو گروه چپ‌گرای جبهه انقلابی آزادی خلق با بیان اینکه وکیل هستند تواستند دادستان استانبول را به گروگان بگیرند.

به گزارش نماینده به نقل از ابنا، دوربین‌های مدار بسته تصاویر لحظه ورود عاملان گروگان‌گیری به دادگاه استانبول را که با گروگان گرفتن دادستان روز خونینی را رقم زدند منتشر کردند.

مهاجمان مسلح که از اعضای گروه «جبهه انقلابی آزادی خلق ترکیه» معرفی شده‌اند روز سه شنبه با ورود به دادگاه استانبول «مهمت سلیم کیراز» را گروگان گرفتند.

در تصاویر منتشر شده دو عضو گروه چپ‌گرا و تندروی ترکیه درحالی‌که کت و شلوار به تن داشته و یک کیف نیز در دست دارند وارد دادگاه استانبول شده و پس از عبور از راهروهای این دادگاه وارد اتاق دادستان شدند.

دادستان استانبول مسؤولیت رسیدگی به پرونده قتل «برکین الوان» نوجوانی که در اعتراض‌های مارس سال ۲۰۱۳ به دست پلیس مجروح و پس از مدتی جان باخت را برعهده داشته است.

اندکی بعد از ورود مهاجمان به دادگاه، دو فرد گروگان‌گیر که خود را وکیل معرفی کرده بودند با انتشار بیانیه‌ای درخواست کردند که افسران پلیسی که مسؤول قتل الوان بودند به جرم خود اعتراف کنند و محاکمه معترضان در ارتباط با این درگیری‌ها نیز پایان یابد.

آنان تهدید کرده بودند چناچه خواسته‌هایشان برآورده نشود دادستان را می‌کُشند.

در جریان یورش نیروهای امنیتی ترکیه دو مهاجم مسلح کشته شدند و مهمت سلیم کیراز نیز که در جریان این حمله به شدت زخمی شده بود جان باخت.

در پی این گروگان‌گیری در شبکه‌های اجتماعی عکسی منتشر شد که در آن تصویر دادستان استانبول در حالی‌که سلاحی سرش را نشانه گرفته بود دیده می‌شد.

رئیس پلیس استانبول اعلام کرد که نیروهای پلیس شش ساعت با افراد گروگان‌گیر مذاکره کردند. به گفته او، نیروهای امنیتی پس از آنکه از دفتر دادستان صدای شلیک گلوله به گوش رسیده، وارد عمل شدند.

هنوز روشن نیست که دادستان به گروگان گرفته شده چگونه مجروح شده است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌ جمهور ترکیه پس از پایان گروگان‌گیری از عملیات نیروهای پلیس تقدیر کرد و گفت که به دادستان چند گلوله اصابت کرده است.

نظر شما