شناسهٔ خبر: 88239 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ

پس از ۲۷ سال

طرح اساسنامه شرکت ملی نفت ایران این هفته به صحن مجلس می‌رود

مجلسی34 در حالی که قرار بود در آخرین هفته سال ۹۳ ، گزارش کمیسیون انرژی در خصوص طرح اساسنامه شرکت ملی نفت ایران در صحن مجلس شورای اسلامی مطرح شود، این هفته در نخستین هفته کاری مجلس درسال ۹۴، این طرح در صحن علنی مطرح می شود.

به گزارش نماینده، بیست و دوم اردیبهشت ماه سال گذشته طرحی با امضای ۴۴ نماینده مجلس به عنوان طرح اساسنامه شرکت ملی نفت ایران در صحن علنی قوه مقننه کشور اعلام وصول شد. پس از آن مقرر شد تا این طرح در کمیسیون انرژی به عنوان کمیسیون اصلی و در ۱۴ کمیسیون به عنوان کمیسیون های فرعی بررسی شود و پس از بررسی و ارائه تمامی نتایج به کمیسیون انرژی، این کمیسیون گزارش خود را در صحن علنی مجلس قرائت کند. پس از حدود ۱۰ ماه بررسی، مقرر شده بود تا در هفته پایانی سال ۹۳ این گزارش در صحن علنی مجلس قرائت شود اما به دلیل ترافیک کاری هفته آخر، این مهم به نخستین هفته کاری پس از تعطیلات نوروز ۹۴ موکول شد.

از اینرو، قرار است در هفته پیش رو، گزارش کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح اساسنامه شرکت ملی نفت ایران در صحن علنی مجلس قرائت شود. در مقدمه توجیهی این طرح آمده است «به موجب تبصره ماده ۴ قانون نفت مصوب سال ۱۳۶۶ وزارت نفت مکلف شده بود اساسنامه های شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی را ظرف یک سال پس از تاریخ تصویب قانون مذکور، جهت تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم نماید. متأسفانه تاکنون و با گذشت بیش از بیست و شش سال از تصویب قانون مذکور این تکلیف قانونی کماکان انجام نشده است.»

شرح طرح اساسنامه شرکت ملی نفت ایران و پیشنهادهای نمایندگان بر روی این طرح در بخش مستندات خبر آمده است.

 

منبع: تسنیم

نظر شما