شناسهٔ خبر: 88234 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

امام جمعه شهرری:

عربستان اگر پررویی کند موشک‌های سرگردان به سوی سعودی‌ها هم می‌رود

امام جمعه شهرری با اشاره به تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن گفت: اگر عربستان به پررویی‌های خود ادامه دهد موشک‌های سرگردان به سوی سعودی‌ها هم می‌رود.

به گزارش نماینده، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهرری که با حضور پرشور خانواده معظم شهدا و نمازگزاران جمعه در مصلای آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) برگزار شد، پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به فرمایشان حضرت امیرالمومنین علی بن ابیطالب علیه‌السلام در ارتباط با ویژگی‌های حزب‌الله اظهار داشت: حضرت امیرالمومنین علی بن ابیطالب علیه‌السلام می‌فرمایند «حزب‌الله دو ویژگی دارند، اولین گام و خصیصه آن‌ها تقوای الهی است. انجام واجبات و ترک محرمات، انسان تا توفیق ترک گناه نداشته باشد توفیق عبادت پیدا نمی‌کند.

وی انجام شایسته کارها را نیز دومین ویژگی حزب‌الله برشمرد و عنوان کرد: اگر می‌خواهید نماز بخوانید نماز را به شایستگی اقامه کنید. احسان به والدین و هر کار خیری که می‌خواهد انجام شود باید به شایستگی و به بهترین شکل ممکن انجام پذیرد.

امام جمعه شهرری گفت: به استناد آیات قرآن کریم خداوند متعال با کسانی است که تقوا پیشه کرده و کار نیک انجام می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه شناخت آسیب‌ها مهم است، خاطرنشان کرد: باید هوشیار بود و تلاش کرد اعمالی که انجام می‌دهیم دچار آسیب نشود.

حضرت ام‌البنین (س) الگوی خانواده معظم شهداست

شاهچراغی با اشاره به سالروز وفات حضرت ام‌البنین سلام‌الله علیها و روز تکریم خانواده شهدا گفت: انصافاً روز شایسته‌ای به‌عنوان روز تکریم خانواده معظم شهدا نامگذاری شده است.

وی حضرت ام‌البنین سلام‌الله را الگوی خانواده معظم شدا دانشت و افزود: حضرت ام‌البنین سلام‌الله همسر و مادر چهار شهید بودند و در طول مدت حیات با برکت خود هیچ‌گاه گله نکردند.

امام جمعه شهرری با اشاره به جایگاه والای خانواده معظم شهدا تصریح کرد: خداوند متعال می‌فرمایند در خانه شدا من خودم جانشین شهدا هستم.

تقدیر از عملکرد نیروی انتظامی و پلیس راهور در ایام نوروز

شاهچراغی ضمن قدردانی از تلاش‌های نیروهای خدوم انتظامی و ماموران پلیس راهور و پلیس راه در ایام تعطیلات نوروز خاطرنشان کرد: امسال به لطف خدا و تلاش ماموران پرتلاش نیروی انتظامی و رعایت قوانین از سوی شهروندان شاهد کاهش آمار جرایم و کاهش تصادفات و ... بودیم که جا دارد از این همت و تلاش ماموران نیروی انتظامی تقدیر و تشکر کنیم.

مجموع تحریم‌ها علیه ایران اسلامی ظالمانه است

امام جمعه شهرری با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: گرچه قضاوت و سخن گفتن در ارتباط با مذاکرات هسته‌ای امروز شاید شتاب زده و عجولانه باشد ولی کار طاقت فرسای هیئت ایران اسلامی در مذاکرات و سر و کله زدن با شش قدرت استکباری کار کوچکی نیست. استکباری که از روز ابتدا از جریان بدر و حنین بر دشمنی با اسلام قسم خورده‌اند.

وی افزود: مذاکرات چند روزه هیئت ایران با 1+5 یک بیانیه به دنبال داشت که نشانه این است که توافق در تیر ماه انجام شود.

شاهچراغی با تاکید بر اینکه امید است مستکبران پایبند حرف‌های خودشان باشند، عنوان کرد: امید است در پی این مذاکرات تحریم‌ها علیه ایران اسلامی که مجموع آن‌ها ظالمانه است، برداشته شود.

وی ادامه داد: امروز مستکبران جهان می‌خواهند بر سر موضوعات هسته‌ای که حق مسلم ملت غیور ایران اسلامی است مذاکره کنند و امید است آن‌ها نیز به تعهدات خودشان پایبند باشند.

مذاکرات در عین عزت / نباید سرسوزنی از اقتدار ایران اسلامی کم شود

امام جمعه شهرری تصریح کرد: تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران در طول مذاکرات عزتمندانه برخورد کردند و تلاش کردند سرسوزنی اقتدار ایران اسلامی
کم نشود و این مهم به برکت رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایست که فرمودند مذاکرات تنها مذاکره بر سر مباحث هسته‌ای است.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب بر بهره‌گیری از توان داخلی بیان داشت: همان‌گونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند ما باید بر توان داخلی تاکید داشته باشیم و با الگو قرار دادن اقتصاد مقاومتی و ... روز به روز شاهد پیشرفت‌ها و اعتلای پیش از پیش جمهوری اسلامی ایران باشیم.

نظر شما