شناسهٔ خبر: 87976 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

اوباما نشست شورای امنیت ملی را برای بررسی تحولات توافق هسته‌ای ایران برگزار می‌کند

اوباما رسانه‌ها از برگزاری نشست شورای امنیت ملی آمریکا به دستور اوباما برای بررسی تحولات توافق برنامه هسته‌ای ایران خبر می‌دهند.

به گزارش نماینده، رسانه‌ها از برگزاری نشست شورای امنیت ملی آمریکا به دستور اوباما برای بررسی تحولات توافق برنامه هسته‌ای ایران خبر می‌دهند.

این در حالی است که ساعتی پیش مذاکرات وزیران امور خارجه گروه ۱+۵ و ایران متوقف شد و قرار است که ساعت ۸ صبح به وقت سوئیس از سرگرفته شود.

همچنین قرار است که نشست کارشناسان ساعت ۶ یا ۷ به وقت سوئیس برگزار شود.

"سرگی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه پس از پایان مذاکرات در جمع خبرنگاران روسی از توافق عمومی بر سر تمام مسایل کلیدی برنامه هسته‌ای ایران خبر داد.

وی همچنین گفت که کارشناسان ایران و گروه ۱+۵ تهیه پیش‌نویس توافق را آغاز کرده‌اند.

همچنین "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران در جمع خبرنگاران گفت که راه‌حل برای اکثر موضوعات پیدا شده و نگارش پیش نویس احتمالا از فردا ‌آغاز می‌شود.

وی افزود: از صبح ساعت هفت و نیم همه هیاتها مشغول مذاکره بودند و شاید کمتر از دو تا یک ساعت نماز و استراحت بوده و از همه فرصت استفاده شده است.

وزیر امور خارجه ایران اضافه کرد: تا الان که ساعت یک و نیم بامداد [به وقت سوئیس] است پیشرفت‌های خوبی در صحبت‌ها حاصل شده است و کار ادامه داشته و تصمیم گرفته شد از شش و هفت صبح شروع کنیم و امیدواریم بتوانیم فردا به نتیجه برسیم.

ظریف در ادامه گفت: در مورد اکثر موضوعات راه حل ها کاملا مشخص شده است و البته بعد از فردا باید نگارش شروع بشود.

وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به این سوال که آیا فردا بیانیه صادر می‌شود گفت:  احتمالش خوب است و امیدواریم از فردا بتوانیم فرایند نگارش پیش نویس را شروع کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما