شناسهٔ خبر: 87970 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

خبرنگار پرس تی وی خبر داد

موضوع تحریم ها همچنان مورد بحث قرار دارد/ اخبار ضد و نقیض در مورد تصمیم وزرای خارجه اروپايی به ترک محل گفتگوها

خبرنگار پرس تی وی از اخبار ضد و نقیض درباره ی تصمیم وزرای خارجه ی اروپایی به ترک محل گفتگوها در صورت نتیجه بخش نبودن گفتگوهای امشب خبر داد.

به گزارش نماینده، هما لزگی خبرنگار شبکه ی تلویزیونی پرس تی وی در گزارشی زنده از لوزان سوئیس گفت:
ما شنیده ایم که گفتگوهای وزرای خارجه ایران و کشورهای عضو گروه پنج بعلاوه یک همچنان ادامه دارد و مشخص نیست که این گفتگوها چه زمانی پایان خواهد یافت و یا اینکه چقدر طول خواهد کشید، اما به گفته ی آقای حمید بعیدی نژاد و نیز به گفته ی طرف پنج بعلاوه ی یک شامل آمریکایی ها و اروپایی، آنها آماده اند که در طول شب بمانند و تلاش کنند که به توافق دست یابند. ما می دانیم که این گفتگوها همچنان ادامه دارد.
ما پیشتر شنیدیم که اگر تا صبح هیچ نتیجه ای بدست نیاید ، وزرای امور خارجه ی اروپایی گفتگوها را ترک خواهند کرد. این خبر تائید نشده است. در واقع یک مقام آمریکایی این خبر را انکار کرده است. البته منابع ایرانی نیز این خبر را رد کرده اند.
هما لزگی گفت:
در صورتی که تفاهم بدست آید طرفین بیانیه ی مشترک صادر خواهند کرد. گزارش ها نشان می دهد که این بیانیه ی مشترک در لوزان منتشر خواهد شد البته هرچند در هتل نخواهد بود بلکه در دانشگاه پلی تکنیک لوزان خواهد بود. پس از انتشار بیانیه ی مشترک خواهیم دید که آیا کنفرانس خبری هم در کار خواهد بود یا خیر.
خبرنگار پرس تی وی گفت:
این بیانیه ی مشترک به جزئیات راه حل نخواهد پرداخت بلکه نوعی بیانیه ی کلی خواهد بود. موضوع تحریم ها همچنان مورد بحث قرار دارد.

 

منبع: واحد مرکزی خبر

نظر شما