شناسهٔ خبر: 87890 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

سازمان حقوق بشری عربستانی:

قوانین حقوق بین‌الملل جنگ عربستان علیه یمن را غیرقانونی خوانده و محکوم می‌کند

سازمان حقوق بشری عربستانی ضمن محکوم کردن تجاوز رژیم سعودی به یمن تاکید کرد قوانین حقوق بین‌الملل جنگ عربستان علیه یمن را غیرقانونی خوانده؛ محکوم می‌کند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس سازمان مدافع حقوق بشر عربستانی موسوم به «دیوانی» که ریاست آن را «حسن العمری»، فعال حقوق بشر عربستانی تجاوز رژیم سعودی به کشور یمن و بمباران مناطق مسکونی این کشور توسط جنگنده‌های سعودی را محکوم کرد.

بیانیه سازمان دیوانی تاکید می‌کند که تجاوز عربستان سعودی به یمن چه در عرصه بین المللی و چه در عرصه منطقه‌ای غیر قانونی و نامشروع است و ادامه آن کشتار بیش از پیش غیر نظامیان یمنی و نابودی و انهدام ساختارهای زیربنایی این کشور را درپی خواهد داشت.

پایگاه خبری «احرار الحجاز» نوشت: این سازمان حقوق بشر عربستانی با بیان اینکه میثاق اتحادیه عرب تجاوز کشورهای عضو این اتحادیه به یکدیگر را منع می‌کند، تاکید کر که این حملات با اجماع و توافق نظر عربی مواجه نخواهد شد.

دیوانی در بخش دیگری از بیانیه خود افزوده است: تجاوز عربستان به یمن با رایزنی با ملت عربستان و کسب موافقت آن، به ویژه ساکنان مناطق مرزی صورت نگرفته و این موجب می‌شود، تا این جنگ به ریسکی بزرگ تبدیل شود که آینده و سرنوشت ملت عربستان را به بازی می‌گیرد، در حالی‌که براساس توافقنامه سال ۱۹۹۸ رم ویژه دادگاه جنایی بین المللی تجاوز علیه یمن غیرقانونی و تجاوز شمرده می‌شود.

این بیانیه درپایان خواستار توقف فوری عملیات نظامی عربستان و هم پیمانانش علیه یمن و ارائه کمک‌های بشردوستانه فوری به آسیب دیدگان از این جنگ شد.

نظر شما