شناسهٔ خبر: 87849 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

سی.ان.ان: آغاز عملیات زمینی عربستان در یمن خطایی فاجعه‌بار است

یک شبکه خبری آمریکایی اعلام کرد که اقدام عربستان به حمله زمینی به یمن، به مثابه خطایی فاجعه‌بار از جنس حمله آمریکا به افغانستان خواهد بود.

به گزارش نماینده به نقل از فارس «گریگوری جانسون» تحلیلگر آمریکایی به شبکه خبری «سی.ان.ان» گفت: اگر عربستان در یمن دخالت نظامی زمینی کند، این اقدام شبیه اقدام آمریکا در اشغال افغانستان خواهد بود.

جانسون، آغاز دخالت نظامی زمینی عربستان در یمن را «خطایی فاجعه‌آمیز» خواند که عربستان و مصر و دیگر متحدان این دو کشور نباید آن را در یمن مرتکب شوند.

این تحلیلگر آمریکایی با بیان اینکه «حوثی‌ها گروهی آموزش دیده‌ هستند» تصریح کرد که علاوه بر این، اینها در زمین خود که آن را بخوبی می‌شناسند، مبارزه خواهند کرد.

گریگوری جانسون که از طریق «اسکایپ»‌ با سی‌ان‌ان سخن می‌گفت، به جنگ سال ۲۰۰۹ عربستان علیه یمن و مبارزه با گروه انصارالله اشاره کرد و گفت: عربستان در سال ۲۰۰۹ با حوثی‌ها جنگید. عملکرد ارتش عربستان بسیار ضعیف بد. ما باید به یاد داشته باشیم که حوثی‌ها الان بیش از یک دهه است که مشغول جنگیدن هستند و کاملا آموزش دیده‌اند.

جانسون در پایان دخالت عربستان در یمن را به دخالت آمریکا در افغانستان تشبیه کرد و گفت: چالش‌ها و دشواری‌هایی که آمریکا در افغانستان دید، خیلی شبیه خواهد بود به آنچه در یمن است البته اگر دشوارتر نخواهد نباشد.

عربستان از بامداد پنجشنبه ۶ فروردین، حملات شدید هوایی را به مواضع ارتش و انصارالله یمن را آغاز کرده است به طوری که تاکنون بیش از ۱۰۰ غیر نظامی را کشته است.

نظر شما