شناسهٔ خبر: 87839 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

تغییرات منطقه‌ای یک «استراتژی حقیقی» را از مسئولان فلسطینی می‌طلبد

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقامت اسلامی فلسطین «حماس» خواهان اتخاذ یک «استراتژی واحد و حقیقی» از سوی مسئولان فلسطینی شد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس «اسماعیل هنیه» معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقامت اسلامی فلسطین «حماس» در سخنانی اعلام کرد تغییرات منطقه‌ای کنونی این را می‌طلبد که رهبران فلسطینی یک استراتژی حقیقی، واحد و جدی در راستای تحقق چشم‌اندازهای ملت فلسطین و اصول آن اتخاذ کنند.

بر اساس گزارش وبگاه خبری «الرساله»، هنیه در نهمین کنفرانس  حمایت از اصول فلسطین که دوشنبه شب (دیشب) برگزار شد، گفت: پس از  تغییرات منطقه‌ای و محلی و پیروزی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در انتخابات باید یک راهبرد واحد بر اساس دیگاه واضح، اهداف و ادوات مختلف قدرت از جمله سیاسی، نظامی و  قانونی اتخاذ شود.

وی افزود: باید زمینه اجرای شدن توافق آشتی (میان فتح و حماس) را فراهم کرد زیرا مصلحتی ملی است که حمایت از اصول ثابت ملت فلسطین را به دنبال خواهد داشت.

هنیه در ادامه اعلام کرد که تغییرات منطقه‌ای منجر به ادامه شهرک‌سازی و تعرض اهالی قدس شده است . وی تصریح کرد تغییرات داخلی پس از جنگ غزه ثابت کرد که مسأله فلسطین همچنان جایگاه عربی و اسلامی خود را حفظ کرده است.

اسماعیل هنیه غزه را دِژ مقاومت در سایه نظارت حماس خواند و تاکید کرد که حماس به دنبال تشکیل دولت (آنگونه که برخی ادعا می‌کنند) نیست و هدفش فقط آزادسازی فلسطین است.

نظر شما