شناسهٔ خبر: 87800 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

ورود مصر به جنگ در یمن اقتصاد این کشور را تهدید خواهد کرد

کارشناس امور اقتصادی مصر تاکید کرد که ورود مصر به جنگ یمن نه تنها اقتصاد این کشور را تهدید خواهد کرد، بلکه موجب فرار سرمایه از مصر خواهد شد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس «ممدوح الولی»، کارشناس امور اقتصادی مصرتصریح کرد: حملاتی که در چارچوب عملیات «طوفان قاطع» از سوی عربستان سعودی و همچنین کشورهای هم پیمان آن مانند مصر و بحرین علیه یمن انجام می‌شود، تاثیری منفی بر وضعیت سرمایه‌گذاری‌های خارجی در مصر و پیشرفت‌های اقتصادی آن می‌گذارد که در نشست سران عرب در شرم الشیخ مورد بررسی قرار گرفت را با مشکل مواجه خواهد کرد.

این کارشناس امور اقتصادی مصر افزود: ثبات سیاسی و نبود منازعات و درگیری با کشورهای دیگر از جمله مهمترین شرایط جذب سرمایه‌های خارجی در کشورهای دیگر به شمار می‌آید و در حال حاضر مصر از این شرایط محروم است، به ویژه پس از آنکه خود را درگیر جنگ در یمن کرد.

وی تاکید کرد که مشارکت مصر در عملیات طوفان قاطع در کنار دخالت در لیبی و مشکلات موجود صحرای سینا ضربه بزرگی به روند سرمایه‌گذاری خارجی در اقتصاد مصر وارد می‌کند.

الولی در خصوص میزان کمک مصر به عملیات طوفان قاطع گفت که هنوز آمار دقیق و رسمی در این خصوص داده نشده، برخی منابع از کمک ۴ میلیارد پوندی و برخی دیگر از کمک ۳ میلیارد پوندی مصر سخن می‌گویند، اما آمار رسمی تاکنون داده نشده است.

وی بر این باور است که این جنگ بر قیمت جهانی نفت تاثیر خواهد گذاشت، اما این تاثیر کوتاه مدت خواهد بود و در خوشبیانه‌ترین برآوردها این افزایش قیمت ۵ تا ۶ درصد قیمت کنونی خواهد بود، چون یمن از جمله کشورهای محوری تولید کننده نفت در خاورمیانه نیست.

الولی افزود: مهمترین و بزرگترین تهدید متوجه بخش سیاحت و گردشگری است که ارتباطی مستقیم با ثبات و استقرار در کشور دارد.

نظر شما