شناسهٔ خبر: 87769 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

دانشجویان خارجی از حضور در برخی کلاس‌های دانشگاه‌های انگلیس منع شدند

انگلیس به بهانه مسایل امنیتی حضور دانشجویانی را که موطن آنان خارج از اتحادیه اروپا است در کلاس‌های علوم خاصی منع کرد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس انگلیس با بهانه مسایل امنیتی، دانشجویان بین‌المللی را که از خارج مرزهای اتحادیه اروپا در دانشگاه‌های این کشور تحصیل می‌کنند، از حضور در کلاس‌های دروس مربوط به هسته‌ای، جنگ‌افزارهای شیمیایی و بیولوژی منع می‌کند.

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت با انتشار این خبر نوشت، به دلیل ترس انگلیس از کسب دانش برای ساخت بمب هسته‌ای، بیش از ۷۰۰ دانشجوی بین‌المللی در انگلیس از حضور در کلاس‌های دروس خاصی منع شدند.

این روزنامه انگلیسی ادامه می‌دهد این تصمیم تحصیلی در سال ۲۰۰۷ و توسط دولت وقت انگلیس اتخاذ شده بود که بر اساس آن دانشجویان بین‌المللی که از خارج مرزهای اتحادیه اروپا به دانشگاه‌های انگلیس وارد می‌شوند از حضور در کلاس‌های تخصصی که می‌تواند منجر به کسب دانش ساخت سلاح‌های کشتار جمعی شود، منع می‌شوند.

نمایندگان پارلمان انگلیس به این محدودیت که دانشجویان متولد بریتانیا را شامل نمی‌شود، اعتراض کردند. برخی نمایندگان پارلمان انگلیس با یادآوری تعداد چند صد نفری این دانشجویان، به اهمیت این موضوع اشاره کردند.

به نوشته ایندیپندنت حضور دانشجویان بین‌المللی در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های انگلیس به دلایل اقتصادی برای انگلیس حائز اهمیت است ولی برخی نمایندگان انگلیس از اهمیت مسایل امنیتی نیز در این کشور ابراز نگرانی کردند.

از میان سه هزار و چهارصد تبعه غربی عضو داعش، انگلیس بیشترین تعداد اتباع را در این گروهک تروریستی دارد و سطح هشدار امنیتی در این کشور در طول ماه‌های گذشته به بیشترین میزان خود در مقایسه با سال‌های اخیر رسیده است.

نظر شما