شناسهٔ خبر: 87719 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

حجت الاسلام سالک :

تجاوز نظامی عربستان به یمن دست‌وپا زدن برای حفظ حیات سیاسی آل‌سعود است

حجت الاسلام سالک/2 عضو جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر اینکه عربستان سعودی، سودی از حمله به یمن نمی‌برد، گفت: تجاوز نظامی عربستان به یمن آخرین دست و پا زدن‌ برای حفظ حیات سیاسی‌ آل‌سعود است.

به گزارش نماینده حجت‌الاسلام احمد سالک عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تجاوز نظامی عربستان به یمن به مقایسه آن با عملیات ماه ژوئن اسرائیل در فلسطین پرداخت و اظهار داشت: در زمان علی عبدالله صالح نیز یمنی‌ها نشان دادند که می‌توانند با عملیات علیه سعودی بر خواسته‌های عربستان تسلط یابند.

سالک ادامه داد: نیروهای یمن توانسته‌اند بیش از ۵ فروند هواپیمای سعودی را ساقط کنند اما حمله نظامی عربستان با بیش از ۱۰۰ فروند هواپیما به یمن یک تجاوز نظامی محسوب می‌شود که با قوانین سازمان ملل همخوانی ندارد.

این نماینده مجلس با اشاره به تشکیل جلسه مشترک رئیس ستاد نظامی آمریکا با ستاد ائتلاف علیه داعش و تصمیم‌گیری برای این تجاوز نظامی به یمن تصریح کرد: تجاوز نظامی عربستان به یمن و به خاک و خون کشیدن غیرنظامی‌‌ها از لحاظ حقوق بشر و قوانین بین‌الملل قابل پیگیری است.

وی با تأکید بر اینکه عربستان سودی از این حمله نمی‌برد، تبعات حمله رژیم آل سعود را از این تجاوز نظامی برشمرد و گفت: درگیری شاهزاده‌های عربستانی برای انتقال قدرت و سلطنت، مخالفت فرزند ملک عبدالله با این حرکت و اعتراض عملی بیش از ۷میلیون شیعه در عربستان به این تجاوز نظامی از جمله تبعات این حمله است.

سالک خاطرنشان کرد: عربستان؛ سوریه،‌عراق، لبنان و فلسطین را از دست داده و در حال حاضر نیز در حال از دست دادن یمن است و این در واقع نقطه‌ضعف آل سعود محسوب می‌شود لذا این دست و پا زدن‌ها که برای حفظ حیات سیاسی‌اش محسوب می‌شود دست و پا زدن آخر رژیم آل سعود است.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۱-۱۰ ۱۳:۰۴محمد 0 0

    ماهیت عربستان از همان ابتدا همین بوده و نقش این خاندان تا بحال با موضع گیریهای مزورانه در دنیای اسلام مخفی بود در اصطلاح گرگ در لباس میش و خدا شکر این چهره علنی تر گردید قابل توجه مالزی کشورهای آسیای میانه و دیگرامم
                                

نظر شما