شناسهٔ خبر: 87650 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

پسر قرضاوی: جنگ یمن ضرورتی نداشت و امکان دارد شرق عربستان را منفجر کند

پسر رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان و از مخالفان محور مقاومت، بر خلاف پدرش با جنگ یمن مخالفت کرد و هشدار داد که این جنگ غیرضروری ممکن است شرق عربستان و بحرین را شعله‌ور کند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس «عبدالرحمن یوسف» پسر «یوسف القرضاوی» از حامیان اخوان المسلمین در منطقه و از مخالفان شدید سوریه و محور مقاومت، بر خلاف پدرش از جنگ عربستان علیه یمن حمایت نکرد.

عبدالرحمن یوسف که پدرش رئیس گروه موسوم به «اتحادیه جهانی علمای مسلمانان» است و از تجاوز عربستان به مردم مسلمان یمن حمایت کرد، در صفحه شخصی فیسبوک خود نوشت: من دنباله‌رو پدرم نخواهم بود. جنگ یمن، جنگی بی‌معناست.

وی افزود: «نتایج این جنگ اصلا تضمین شده نیست و به هر حال، میلیاردها دلار به خزانه کشورهای عربی آسیب می‌زند مخصوصا اگر طولانی شود. این جنگی بی‌معناست و نیازی به آن نبود. می‌شد از آن اجتناب کرد، البته اگر حکام عرب این حقیقت را می‌پذیرفتند که ملت‌ها حق دارند خودشان حکومت کنند و خودشان حاکم خودشان را انتخاب کنند». 

پسر قرضاوی، نتیجه جنگ را برای کشورهای عربی غیرمنتظره خواند و افزود: جنگ یمن ممکن است به نتایجی غیرمنتظره برسد. کانون‌های حساسی هست که ممکن است به دلیل این درگیری غیرمنتظره نظامی شعله‌ور شود؛ کانون‌هایی مثل بحرین، شرق عربستان، جنوب لبنان و سوریه و عراق که همه اینها ممکن است منفجر شود یا شعله‌ورتر شود. کسانی که فکر می‌کنند جنگ یمن، شوخی بامزه‌ای است، شاید بزودی برایشان ثابت شود که عجله کرده‌اند.

عربستان سعودی از بامداد پنجشنبه ۶ فروردین حملات هوایی گسترده‌ای را به نقاط مختلف یمن آغاز کرده که تاکنون بیش از ۶۰ یمنی را به کشتن داده است. نزدیک به ۱۰ نفر از کشته‌شدگان کودک هستند.

نظر شما