شناسهٔ خبر: 87376 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

اسد: آماده مذاکره با آمریکا هستم

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا با اشاره به این مساله که هیچ ارتباط مستقیمی میان دمشق و واشنگتن وجود ندارد، افزود: هر گونه مذاکره میان دو طرف مثبت است، البته ایالات متحده نباید به اعمال فشار و تمامیت ارضی و استقلال سوریه دست بزند.

به گزارش نماینده به نقل از ایسنا، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، در مصاحبه خود با برنامه ۶۰ دقیقه شبکه خبری سی‌بی‌اس در پاسخ به اظهار نظرهای اخیر جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه واشنگتن باید با رهبری سوریه با هدف پایان بخشیدن به درگیری‌ها در این کشور مذاکره کند، گفت: ما در سوریه به دنبال برگزاری هر مذاکره و گفت‌وگویی هستیم که به نتیجه‌ای مثبت بینجامد و آماده مذاکره با هر شخصی هستیم حتی با مقام‌های مسوول ایالت متحده که البته این گفت‌وگوها باید بر مبنای احترام دوجانبه باشد.

 

رئیس جمهوری سوریه با اشاره به این مساله که هیچ ارتباط مستقیمی میان دمشق و واشنگتن وجود ندارد، افزود: هر گونه مذاکره میان دو طرف مثبت است، البته ایالات متحده نباید به اعمال فشار و تمامیت ارضی و استقلال سوریه دست بزند.

رئیس جمهوری سوریه همچنین به شبکه روسیا الیوم اعلام کرد که بحران سوریه قابل حل است اگر که سوری‌ها با هم پای میز مذاکره بنشینند و گفت‌وگو کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: طرح استفان دی میستورا بسیار مهم است و موفقیت زیادی ایجاد خواهد کرد اگر که دخالت‌های آمریکا و دیگر کشورهایی که از افراد مسلح حمایت مالی می‌کنند متوقف شود.

 

رئیس جمهوری سوریه در ادامه خاطر نشان کرد: اخوان‌المسلمین زیربنای واقعی و عملی القاعده در جهان اسلام هستند.

 

رئیس جمهوری سوریه تأکید کرد که حضور روسیه در خاورمیانه از جمله بندر طرطوس به دلیل ایجاد توازنی که جهان بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی از دست داد، ضروری است.

 

بشار اسد افزود: حضور روسیه برای سوریه مهم است چرا که نقشی که مسکو در منطقه ایفا می‌کند به نفع ثبات و امنیت جهان است.

 

بشار اسد تأکید کرد که دمشق از هر گونه نقش گسترده روسیه در منطقه بویژه در سواحل سوریه استقبال می‌کند.

 

او در ادامه افزود: بحران‌های سوریه و اوکراین در جهت تضعیف روسیه است.

نظر شما