شناسهٔ خبر: 87358 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تجاوز عربستان به یمن غیرقانونی است

قاسم جعفری43 نماینده مردم بجنورد در مجلس با بیان اینکه از منظر حقوقی تجاوز عربستان به یمن غیرقانونی است، گفت: شورای امنیت نباید در برابر این تجاوز و نقض آشکار سکوت کند.

به گزارش نماينده، قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو بافارس، با اشاره به تجاوز عربستان سعودی به یمن گفت: از یکسال پیش من این تحلیل را داشتم که شیشه عمر طاغوت و قارون عربستان در یمن در حال شکسته شدن است، این شیشه ترک برداشته بود و عربستان هم طبق معمول که دچار یک نوع حماقت و عدم درک هستند این شیشه ترک برداشته را به شکست نزدیک‌تر کردند.

جعفری به مقاومت مردم یمن در برابر تجاوز عربستان اشاره کرد و ادامه داد: فضای کشور یمن با توجه به شرایطی که دارد عربستان را زمین‌گیر خواهد کرد، بمباران هوایی هم کارهای دزدانه‌ای است که عربستان انجام می‌دهد، خیلی هم نمی‌تواند تأثیرگذار باشد و به زودی در این زمینه هم شکست خواهند خورد.

این نماینده مجلس تأکید کرد: تجاوز عربستان به یمن انسجام مردم یمن و گرایش آنها به اینکه باید در مقابل دشمن خارجی بایستند را تقویت کرده و نیروهای مختلف برای حفظ کشور همدیگر را درک می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: کشورهایی که امروز از تجاوز عربستان حمایت می‌کنند کاری تاجرمأبانه را انجام می‌دهند و به خاطر مقداری دلار چنین کاری می‌کنند.

جعفری تأکید کرد: آمریکا در یمن یک جنگ نیابتی را آغاز کرده و تمام ترس و حرفشان این است که پیام انقلاب اسلامی در میان مردم یمن به خوبی درک شده است. آنها می‌گویند چرا شعارهایی که مردم یمن می‌دهند مانند شعارهای مردم ایران «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» است.

وی تصریح کرد: عربستان احساس می‌کند اتفاقاتی که در حال رخ دادن است اتفاق بزرگی بوده و دوران حکومت‌های پادشاهی در حال پایان است، ایران هراسی هم تقریبا نتیجه‌ای نداده است، ه همین خاطر برای حفظ جایگاه خود هرکاری را بتواند انجام می‌دهد.

این نماینده مجلس یادآور شد: اگر انقلابیون در یمن با یک برنامه‌ریزی دقیق و درست عمل کنند حتما از این ماجرا سربلند بیرون خواهند آمد و عربستان سعودی هم شدیداً از مردم انقلابی یمن هراس دارد.

جعفری خاطرنشان کرد: ملت یمن با ایمان به میدان آمده است و تحلیلگران عربستان هم به خوبی این موضوع را می‌دانند، این مردم با ایمان قطعا در برابر این تجاور می‌ایستند و با یاری خدا از این ماجرا سربلند بیرون خواهند آمد.

وی با بیان اینکه از منظر حقوقی تجاوز عربستان به یمن غیرقانونی است، تأکید کرد: شورای امنیت نباید در برابر این تجاوز و نقض آشکار سکوت کند.

نظر شما