شناسهٔ خبر: 87223 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم

آمار کشته های حمله عربستان به یمن

حمله عربستان به یمن 43 در پی تجاوز جنگنده های ارتش رژیم سعودی به شهر صنعا پایتخت یمن دهها نفر از شهروندان غیرنظامی کشته شدند.

به گزارش نماینده به نقل از العالم، جنگنده های ارتش رژیم سعودی با مشارکت ۱۰ کشور دیگر از جمله پنج کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس از نیمه شب چهارشنبه حملات خود به مناطق مختلف یمن بویژه شهر صنعا را آغاز کردند که در جریان آن تاکنون دهها نفر کشته و شماری زخمی شده اند.

منابع یمنی گفتند که از پرسنل پزشکی در شهر صنعا خواسته شده است تا برای درمان مجروحان به سرعت در بیمارستانها حضور یابند.

خبرنگار شبکه خبری العالم گفت: در حملات ارتش رژیم سعودی مناطق مسکونی شمال شهر صنعا هدف قرار گرفته است.

وی افزود: به علت خطرات موجود؛ مدارس تعطیل شده است.

در حملات هوایی رژیم سعودی همچنین فرودگاه بین المللی صنعا، پايگاه هوايي الدليمي، پادگان نيروهاي ويژه در پايتخت يمن و پايگاه هوايي العند در استان لحج در جنوب این کشور هدف قرار گرفت.

عادل الجبیر سفیر سعودی درآمریکا با اعلام این خبر افزود که ۱۰ کشور از جمله پنج کشور شورای همکاری خلیج فارس به استثنای یمن در این تجاوز نظامی علیه یمن شرکت دارند.

الجبیر افزود: عملیات هوایی تحت عنوان "عاصفه الحزم" به حملات هوایی محدود می شود و این عملیات با هماهنگی آمریکا انجام می گردد.

در همین حال، برخي خبرها حاكي از مشاركت هواپيماها و كشتي هاي جنگي پاكستان در تجاوزگري عربستان به يمن دارد. این خبرها همچنین حاکی است که مصر و اردن در تجاوز هوايي ارتش عربستان به یمن مشارکت کرده اند.

در همین حال، كاخ سفيد نیز از مشارکت خود در تجاوزگری ارتش رژیم سعودی به عربستان پرده برداشت و اعلام کرد: واشنگتن در عمليات يمن، كمك هاي لوجستيكي و اطلاعاتي ارائه خواهد داد.

کاخ سفید افزود كه در حال هماهنگي با عربستان و برخي هم پيمانان عرب در خصوص تجاوز به يمن است.

در همین حال، جنبش انصار الله یمن این تجاوزگری ارتش عربستان را اعلام جنگ علیه یمن توصیف و تاکید کرد: ملت یمن شجاعانه با آن مقابله خواهند کرد.

شبکه تلویزیونی دولتی یمن اعلام کرد: تجاوزگری سعودی علیه یمن با محکومیت گسترده مردمی در این کشور مواجه شده است و آنها تاکید می کنند که این حملات وحشیانه رژیم سعودی باعث تقویت وحدت جبهه داخلی شده است.

نظر شما