شناسهٔ خبر: 87018 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

گفتگوی تلفنی سید حسن نصرالله و العبادی با رئیس جمهور

روحانی دبیر کل حزب الله لبنان و نخست وزیر عراق در گفتگوی تلفنی درگذشت والده روحانی را به وی تسلیت گفتند.

به گزارش نماینده به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،  حیدر العبادی نخست وزیر عراق طی تماس تلفنی با حجت‌الاسلام روحانی درگذشت والده وی را تسلیت گفت. همچنین در این تماس تلفنی که روز دوشنبه انجام شد، بر ضرورت گسترش بیش از پیش روابط تهران – بغداد در همه عرصه‌ها تاکید کرد.

العبادی در ادامه با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت مبارزه مردم و ارتش عراق با تروریسم در نقاط مختلف این کشور، از حمایت‌های تهران در مبارزه با تروریست‌ها تشکر کرد.

رئیس جمهور نیز در این تماس تلفنی، با تشکر

از ابراز همدردی نخست وزیر عراق، مبارزه با تروریسم را یک مسأله حیاتی برای همه کشورها بخصوص در منطقه دانست و گفت: همه باید برای ریشه‌کنی تروریسم در هر نقطه از جهان و تامین آرامش پایدار برای ملت‌ها، دست به دست هم دهیم.

همچنین سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در تماسی تلفنی با حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان، درگذشت والده وی را تسلیت گفت.

«سیدحسن نصرالله» در این تماس رحمت و مغفرت الهی را برای آن فقیده سعیده و سلامتی و توفیق رئیس جمهور کشورمان را از خداوند متعال مسئلت کرد.
وی همچنین از حمایت‌های ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت حزب الله لبنان در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی قدردانی کرد.
روحانی نیز در این تماس تلفنی با تمجید از مجاهدت‌ها و رشادت نیروهای حزب الله در صحنه مقاومت و ایستادگی در برابر متجاوزان صهیونیستی، بار دیگر بر حمایت قاطع ایران از ملت‌های مقاوم لبنان و فلسطین تاکید کرد.

نظر شما