شناسهٔ خبر: 86960 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

آیت الله حائری شیرازی:

انتقاد از دولت مکمل کار و رفع کننده اشتباهات است/همدلی و هم زبانی آرزوی من بود

حائری شیرازی عضو خبرگان رهبری گفت: انتقاد نشانه رفاقت است و نباید دلیل عداوت شود. وقتی انسان با کسی قهر است از وی انتقاد نمی‌کند، بلکه از کسی انتقاد می‌کند که او را دوست دارد و در پی برطرف کردن اشتباهاتش می‌باشد.

به گزارش نماینده آیت الله محی‌الدین حائری شیرازی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نامگذاری سال ۹۴ توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان "دولت، ملت، همدلی و هم زبانی" اظهار داشت: همدلی و هم زبانی بین ملت و دولت معقوله‌ای است که سال‌ها آرزوی قلبی من بوده است.  

وی ادامه داد: در بحث عملیاتی شدن این شعار ابتدا خود امت باید با یکدیگر همدل و سپس با دولت متحد شوند.  

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه اگر شکافی بین آحاد امت ایجاد شود، چطور ممکن است بتوانند با دولت متحد شوند، گفت: کلام مقام معظم رهبری بیانگر این نکته مهم است که انتقاد از دولت نه تنها ایرادی ندارد، بلکه مکمل کار و رفع کننده اشتباهات است.  

آیت الله حائری افزود: انتقاد نشانه رفاقت است و نباید دلیل عداوت شود.  وقتی انسان با کسی قهر است از وی انتقاد نمی‌کند، بلکه از کسی انتقاد می‌کند که او را دوست دارد و در پی برطرف کردن اشتباهاتش می‌باشد.  

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن بیان اینکه ما در کشور موظف هستیم جایگاه انتقاد را حفظ کنیم و رفاقت را در سایه این انتقاد احیا کنیم خاطر نشان کرد: رقابت و رفاقت شعار عملی ما است. بازی ما در سیاست گاهی بازی بچه‌گانه می‌شود که امیدواریم  از این پس و با توجه به منویات مقام معظم رهبری در انتقادها حرفه‌ای عمل کرده و به یکدیگر احترام بگذاریم.

نظر شما