شناسهٔ خبر: 86935 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

اوباما:

منتظر امتیازات بیشتری از سوی تهران هستیم

اوباما رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که واشنگتن منتظر امتیازات بیشتری از سوی تهران برای حل و فصل مناقشه هسته ای است و احتمال دستیابی به توافق نهایی بین ایران و گروه ۱+۵ وجود دارد.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم،  باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با هافینگتون پست تصریح کرد که این احتمال وجود دارد که یک توافق نهایی با گروه ۱+۵ شامل مذاکره کنندگان بین المللی و ایران به زودی حاصل شود ولی آمریکا منتظر امتیازات بیشتر از سوی تهران در مناقشه برنامه هسته ای است.

اوباما در ادامه افزود: رک و صریح باید گفت، ایرانی ها هنوز امتیازاتی را که من فکر می کنم برای دستیابی به یک توافق نهایی لازم است، ارائه نکرده اند. ولی آنها تحرکاتی داشته اند و هنوز احتمال دستیابی به توافق وجود دارد.

رئیس جمهور آمریکا گفت: گروه ۱+۵ شامل آمریکا، انگلیس، روسیه، آلمان، فرانسه و چین برای دستیابی به یک توافق طی هفته های آینده نه ماه های آینده تلاش می کنند.

مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ قرار است روز چهارشنبه هفته جاری ادامه یابد. دو طرف قصد دارد تا جولای ۲۰۱۵ میلادی به توافق نهایی برای حل و فصل برنامه هسته ای ایران و لغو تحریم های بین المللی دست یابند.

نظر شما